این در حالی است که تولیدات این مجموعه منجر شده است سالانه ده‌ها میلیون دلار از واردات محصولات الکترونیک به کشور جلوگیری شود؛ محصولاتی نظیر بوردها و ماژول‌های الکترونیک که فرآیند طراحی، تامین و تولید آنها به طور کامل از سوی جهان الکترونیک انجام می‌شود در صنعت خودرو، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، محصولات مخابراتی کاربرد دارد. به گفته مدیرعامل این شرکت مجموعه جهان الکترونیک که با موسسه EIPC اروپا به عنوان معتبرترین نهاد استانداردسازی قطعات و بوردهای الکترونیک دنیا همکاری فنی و تخصصی نزدیک داشته است، به عنوان عضوی فعال، محصولات خود را براساس استاندارد اروپا و همچنین IPC آمریکا عرضه می‌کند. وی همچنین  خبر داد که جهان الکترونیک به تازگی با همکاری شرکت اتصال صنعت میانه، موفق به تولید نخستین مودم‌ مخابراتی ۴G با برند «لینو تک» شده است. محمدمهدی افلاطونیان، مدیرعامل شرکت جهان الکترونیک با اشاره به اینکه شرکت به تازگی  مودم ۴G ایرانی را وارد بازار کرده، معتقد است: صادرات محصولات مخابراتی ایران به آفریقا و اروپا از نظر قیمت و کیفیت توجیه اقتصادی دارد.  وی می‌گوید: دولت با اهمیت دادن به قابلیت‌ها و شایستگی‌های داخلی و پتانسیل‌های جوانان فارغ‌التحصیل ایرانی می‌تواند رشد اقتصادی و اشتغال خوبی را در سال ۹۹ رقم بزند.  به گفته وی، اگر حمایت‌ها جدی‌تر عملی شود، به طور قطع می‌توان صادرات شایسته‌ای به کشورهای آفریقایی و اروپایی داشت؛ چراکه صادرات محصولات مخابراتی بازارهای خوبی برای محصولات تولید شده ایران در آن کشورها ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های خارجی از کوچک‌ترین اقدام‌ها نیز برای تضعیف شرکت‌های ایرانی دریغ نمی‌کنند و در این میان، لازم است دولت برای برون‌رفت از این موضوع، تعرفه گمرکی را افزایش دهد. همان طور که  اکثر کشورها برای حمایت از قابلیت‌های داخلی خود با مکانیزم تعرفه گمرکی و افزایش آن برای کالاهایی که توان تولید آن را دارند؛ به کمک صنعت داخلی خود  می‌روند.   انتظار این تولیدکننده وابسته به تکنولوژی‌های نو از دولت این است که هرگاه محرز شد که دستگاهی قابلیت تولید در کشور را دارد دولت و وزارتخانه‌های صمت و مخابرات به طور جدی‌تری از توانمندی‌ها و دانش داخلی حمایت کنند. 

جهان الکترونیک  23 سال پیش به بهره‌برداری رسیده است و صادرات به اروپا، آلمان، سوئیس، فرانسه، انگلیس و ترکیه را در سابقه  کاری خود دارد. همچنین پروژه‌های ملی بزرگی را با همکاری شرکت‌های NEC ژاپن، Siemens آلمان، Alcatel فرانسه، LG کره‌جنوبی به سرانجام رسانده است و با کسب استاندارد مدیریت کیفیت ویژه صنعت خودرو IATF،  قابلیت تولید انواع بوردهای خودرو از جمله ECU , ACU , ICU و... را دارد.