از مجموع ساختمان‌های ۹۶ هزار واحدی مسکن مهر پرند، حدود ۸۲ هزار واحد آن در مرحله تکمیل نازک‌کاری و واگذاری قرار دارد. محسن وطن‌خواهی به «دنیای‌اقتصاد» گفت: در مجموع باید حدود ۱۴ هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شود که از این تعداد حدود ۲۷۰۰ واحد آن تعاونی‌های راکد و غیرفعال هستند و تنها حدود ۱۲ هزار واحد باقی‌مانده تا این پروژه به اتمام برسد. از این میزان باقی‌مانده  ۸ هزار واحد تا پایان شهریور ماه تحویل متقاضیان داده خواهد شد و بقیه نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.  محسن وطن‌خواهی معتقد است: دولت به اتمام پروژه مسکن مهر کمک کرده و با تصویب مصوبه‌ای در هیات‌وزیران در سال ۹۸ و ۹۹ اجازه داده تا شرکت عمران برای تکمیل پروژه‌ها برای مسکن مهر هزینه کند؛ با توجه به اینکه این موضوع به تصویب مجلس رسیده، در بودجه ما لحاظ شده است. ارقام بودجه شرکت عمران شهر جدید پرند در سال‌های اخیر افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد؛ ۲ تا ۳ رقمی شدن میزان بودجه این شرکت با فعالیت‌های عمرانی در شهر پرند ارتباط معناداری دارد. از ابتدای تاسیس شرکت عمران شهر جدید پرند تا پایان سال ۱۳۹۶، کل درآمد شرکت حدود ۷۵۰ میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که میزان بودجه این شهر در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۸۰، ۲۱۰ و ۳۴۵ میلیارد تومان محقق شده که خود نمایانگر روند رو به رشد این شهر جدید است. بودجه شرکت امسال در مبلغ ۵۷۰ میلیارد تومان بسته شده که به‌صورت خودگردان و از منابع داخلی شرکت تامین می‌شود. از طرف دیگر ۲۱۵ میلیارد تومان هم قرار است به صورت وام به بودجه شرکت افزوده شود که با احتساب آن رقم بودجه آن ۸۰۰ میلیارد تومان برای سال ۹۹ می‌شود. شرکت عمران شهر جدید پرند با وجود اینکه یک شرکت دولتی است، ولی بودجه خود را هر سال از محل اعتبارات، فروش زمین و سایر آورده‌های شرکت تامین می‌کند.

شهر جدید پرند با توجه به موقعیت منحصربه‌فرد خود مانند دسترسی به دو آزاد راه اصلی کشور، نزدیکی به پایتخت و قرار گرفتن در جوار شهر فرودگاهی و منطقه آزاد امام خمینی جزو مناطقی در استان تهران است که هنوز امکان توسعه دارد.

شهر جدید پرند با دارا بودن ظرفیت 26 هزار واحدی بیشترین میزان واحدهای مسکونی در پروژه اقدام ملی مسکن کشور را برای خود پیش‌بینی کرده و از این بابت حائز رتبه اول در کشور است. ظرفیت پیش‌بینی شده برای پروژه ملی 400 هزار واحد در کل کشور بوده که از این میزان حدود 5/ 6 درصد کل واحدهای پیش‌بینی شده در برنامه اقدام ملی سهم شهر جدید پرند است. برای این منظور سایت‌های منسجم پروژه اقدام ملی، 130 هکتاری و 88 هکتاری بوده و بقیه واحدها به‌صورت پراکنده است. به گفته محسن وطن‌خواهی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، برای این پروژه تمهیدات لازم اندیشیده شده و  پیش‌بینی می‌شود  تا شهریورماه نزدیک به 200 واحد پروژه اقدام ملی مسکن افتتاح شود؛ عملیات احداث 12 هزار و 200 واحد آن آغاز شده که مخلوطی از ساخت مشارکتی و تعهد ساخت است. 

به تازگی عملیات آغاز ساخت 3600 واحد (پروژه 130 هکتاری) کلنگ‌زنی شده که ساخت آن به‌صورت مشارکتی است. عملیات آماده‌سازی و تهیه نقشه‌های فاز 1 و 2 معماری و صدور پروانه‌های آن از 8 ماه قبل انجام شده است. از محاسن این پروژه این است که همزمان با ساخت واحدهای مسکونی، مسجد، مدرسه، درمانگاه و پارک نیز احداث می‌شود. از نظر شهرسازی این پروژه یک ناحیه شهری را در بر می‌گیرد که شامل دو مرکز محله بوده و در فاز 6 شهر جدید پرند واقع شده است. 2400 میلیون تومان هزینه سرمایه‌گذاری این پروژه است که به‌صورت مشارکتی انجام می‌شود که سهم شرکت عمران در اختیارگذاشتن زمین و پروانه است.