شاهین مارکاریان، مدیرعامل سوان‌غرب در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» در این خصوص اظهار کرد: این شرکت در زمینه قالب دایکست و قطعات ‌آن مشغول به‌کار است؛ یکی از ویژگی‌های شرکت ما تکمیل زنجیره تولید است، زیرا در این شرکت تمام مراحل طراحی، قالب‌سازی و تولید انجام می‌گیرد. این موضوعی است که برای مشتریان ما بسیار حائز اهمیت است که تمام مراحل کار خود را در یک مکان انجام بدهند. از‌این‌رو شرکت‌های اندکی وجود دارند که تمام مراحل زنجیره خود را داشته باشند.  مارکاریان با اشاره به ظرفیت این واحد تولیدی عنوان کرد: ظرفیت شرکت به صورت سالانه ۱۵۰۰ تن است و هم‌اکنون شرکت با تمام ظرفیت خود مشغول به‌کار است. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمینه صادرات نیز فعالیت دارید، خاطرنشان کرد: ما به صورت مستقیم صادرات انجام نمی‌دهیم، اما قطعات ما در لوازم خانگی مانند لباسشویی و... به‌کار برده می‌شود و ممکن است که این لوازم صادر شوند. 

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت برای سال 99 گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای سال جدید افزایش میزان ظرفیت تولید است. با توجه به منع واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود، بازار محصولات ما نیز رونق گرفته است و البته هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین مشکلات ما همچنان قاچاق است. مدیرعامل سوان‌غرب با بیان اینکه کالای قاچاق توان رقابت را از تولیدکنندگان داخلی ربوده است، تاکید کرد: یکی از مشکلات ما گران بودن مواد اولیه نسبت به قیمت‌های جهانی است؛ همسان نبودن قیمت مواد اولیه داخلی سبب شده است که قدرت رقابت تولیدکنندگان داخلی کاهش پیدا کند. اگر موضوع صادرات در میان بود، می‌توان مواد اولیه را نیز به قیمت جهانی در نظر گرفت، این در حالی است که برای تولیدات داخلی قیمت مواد اولیه حتی گران‌تر از قیمت‌های جهانی است. 

شرکت تولیدی صنعتی سوان‌غرب در سال1364تولید خود را در زمینه ساخت قالب‌های صنعتی و تولید قطعات خودرو و ماشین‌آلات صنعتی در شهر صنعتی کرمانشاه آغاز کرده و هم‌اکنون جزو شرکت‌های معتبر در زمینه ساخت قالب‌های دایکست، تولید قطعات آلومینیومی به روش ریخته‌گری تحت‌فشار و تولید مجموعه‌های فلزی در کشور است. این شرکت محصولات خود را به صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، الکتریکی، صنایع گاز، لوازم خانگی و صنایع هیدرولیک ارائه کرده است.