به گزارش «دنیای‌اقتصاد» این شرکت در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۸ به دلیل اجرای سیاست‌های فروش، تامین به موقع مواد اولیه و کاهش دوره وصول مطالبات توانست به این سود دست یابد. در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت، داوود رحمانی مدیرعامل شرکت صنایع لاستیکی سهند ضمن اشاره به این مطلب که حاشیه سود سهند در سال مالی ۹۸ از ۶ درصد در هر کیلوگرم محصول تولیدی به ۳۹ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: شرکت سهند از حمایت‌های موثر سهامدار عمده در سال گذشته بهره گرفته و به شدت در حال پیگیری دستیابی به چشم‌انداز بهترین تولیدکننده داخلی و صادرکننده تسمه نقاله سیم‌دار و منجیددار است. وی از در دستور کار قرار داشتن خط تولید استیل کورد در برنامه کاری صنایع لاستیکی سهند خبر داد و گفت: از دو سال گذشته تا به امروز روند پروژه‌های سهند رو به بهبود گذاشته و همین امر سبب شده آنها با سرعت بیشتری پیگیری شوند.

رحمانی ظرفیت تولید اسمی سهند را ۷۷۰۰ تن خواند و گفت: این ظرفیت با احتساب کفپوش‌های ورزشی برای سهند مدنظر قرار گرفته که به زودی با اجرای طرح استیل کورد این مورد در پروانه شرکت اصلاح می‌شود. وی ادامه داد: ظرفیت تولید سهند در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۷۶۸ تن بوده که امسال آن را با همین تعداد نیروهای انسانی و ماشین‌آلات به ۳۳۰۰ تن افزایش می‌دهیم. وی با اشاره به این مطلب که مصرف داخلی محصول تسمه نقاله سیمی معادل ۱۰ هزا ر تن است، خاطرنشان کرد: سهم سهند از این بازار معادل ۲۰ درصد است که در برنامه سال جاری با تقویت واحد بازاریابی سهند این رقم را به ۳۰ درصد افزایش خواهیم داد. وی از واردات بی رویه تسمه نقاله به داخل کشور با وجود فعالیت شرکت‌های تولیدی در این عرصه خبر داد و گفت: بارها با سازمان استاندارد درباره اینکه تسمه‌های وارداتی از استاندارد برخوردار نیستند، نامه‌نگاری کردیم، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. وی با تعقیب روند ۵ ساله شرکت به سهامداران گفت: تولید و فروش شرکت به لحاظ تناژ با ۵۳ درصد رشد در ۵ سال اخیر همراه بوده که در نتیجه آن شاهد دستیابی به فروش شرکت به میزان ۲ هزارو ۲۵۰ تن هستیم. رحمانی درباره دوره وصول مطالبات شرکت خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ این رقم معادل ۲۷۵ روز بود که در حال حاضر دوره وصول مطالبات سهند به ۵۲ روز کاهش یافته  است.

در همین راستا علی علامه‌راد، مدیرعامل سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی که ریاست جلسه نیز بر عهده وی بود در خصوص افزایش سرمایه شرکت لاستیکی سهند خاطرنشان کرد: برای طرح توسعه هر زمان که لازم شد طرح افزایش سرمایه را بررسی خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا در مجمع سال آینده، محصول استیل کورد سهند به نمایش گذاشته شود و تولید آن از ابتدای سال آینده به صورت آزمایشی انجام شود.

وی در خصوص انتخاب اعضای هیات مدیره نیز نام شرکت‌های کربن ایران، هامون کیش، لوله‌های دوجداره قدر، فریمکو و نگهداشت کاران را خواند و به رای گذاشت که در پی آن شرکت‌های یادشده انتخاب شدند.

در پایان رئیس مجمع پیرو نظر حسابرس، مبنی بر ذخیره ۱۵ میلیاردتومان از سود شرکت برای مواردی نظیر بدهی مالیاتی، پیشنهاد تقسیم ۱۲۵۰ ریال سود به ازای هر سهم را روی میز گذاشت که به تصویب سهامداران رسید.

روزنامه «دنیای‌اقتصاد» نیز به عنوان روزنامه رسمی شرکت تعیین شد.