به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، افزایش جمعیت و نیاز سالانه یک میلیون مسکن برای مردم باعث شد تا این مصالح کهن امروزه به شکل ماشینی و مکانیزه ازسوی کارخانه‌های آجرنسوز در ابعاد مختلف تولید شود که این اتفاق دست معماران و سازندگان را در ساخت‌وساز باز می‌گذارد. از طرف دیگر با توجه به اهمیت انرژی در دنیای امروز، تولیدات به گونه‌ای است که ساختمان‌ها با کمترین هدررفت انرژی مواجه شوند.

امیر اعتضادی، مدیر فروش شرکت آجرنما چین با بیان اینکه آجر کاملا با معماری ایرانی - اسلامی‌ منطبق است، از راه‌اندازی خط ۳ کارخانه آجرنما چین به منظور راه‌اندازی پنل‌ها و تایل‌های با ابعاد ۱۲۰ سانتی‌متر خبر داد و اظهار کرد: در سال جهش تولید این تایل‌ها به منظور اجرای نمای خشک برای نخستین بار توسط این شرکت  تولید می‌شوند.  اعتضادی افزود: با استفاده از این تایل ها وزن هر مترمربع دیوار تا ۷۰ درصد کاهش می‌یابد؛ ضمن اینکه با اجرای یک عایق ۵ سانتی‌متری روی آن تا ۳۵ درصد از هدررفت انرژی جلوگیری می‌شود.

مدیر فروش شرکت آجر نماچین با اشاره به افزایش اشتغال با راه‌اندازی خط تولید جدید ادامه داد: برای اولین بار است که در خاورمیانه این تایل‌ها که به «تراکوتا» معروف هستند، تولید می‌شود و در گذشته این تایل‌ها از چین وارد می‌شد.