مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: از سه ماه پیش تولید دارویی برای درمان بیماری کرونا در دستور کار قرار گرفت و در نهایت فرمولاسیونی تحت نام MAB متشکل از متابولیت‌های ثانویه چند گیاه دارویی به صورت کپسول خوراکی تولید شده است. 

علی مصطفایی در مورد آزمایش‌های بالینی این دارو گفت: این دارو در مرحله اول کارآزمایی بالینی، روی بیش از ۱۰۰ بیمار بستری و سرپایی مبتلا به کرونا بررسی شد و داروی جدید به پروتکل‌های استاندارد درمان بیماران کرونا اضافه شد. 

این استاد ایمونولوژی نتایج این مرحله را رضایت‌بخش اعلام کرد و ادامه داد: این داروی جدید با کمترین عوارض جانبی باعث تسریع در رفع علائم‌کلینیکی، تعدیل فاکتورهای آزمایشگاهی و کوتاه‌شدن طول دوره درمان می‌شود. 

به گفته وی با توجه به اثر حفاظتی ترکیبات موجود در این دارو بر دستگاه تنفس، گوارش کبد و قلب این روش درمانی می‌تواند به کاهش عوارض داروهای مورد استفاده در درمان بیماری کووید - ۱۹ مانند هیدروکسی کلروکین نیز کمک کند. وی تصریح کرد: مرحله دوم کارآزمایی بالینی این دارو به تنهایی و بدون استفاده از داروهای دیگر روی بیماران سرپایی و بستری کووید- ۱۹ آغاز شده و نتایج آن در گزارش‌های بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد. با تکمیل این مرحله از کارآزمایی بالینی در آینده، نتایج آن از سوی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان در ستاد ملی کرونا برای استفاده از دارو در سطح وسیع مطرح خواهد شد.