محمدپازوکی، مدیر داخلی شرکت کهن سرام در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» اظهار کرد: در حال حاضر یکی از پیشتازان آجرنسوز هستیم و قصد داریم با تحقیق و توسعه خط تولیدمان را در سال پیش رو به‌روز کنیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما عدم تحویل به‌موقع خاک فرآوری شده به‌عنوان مواد اولیه تولید آجرنسوز توسط شرکت‌های دولتی است و این معضل برنامه‌ریزی‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. امروز اگر درخواست خاک فرآوری‌شده را به شرکت‌ها ارائه کنیم، دریافت آن سه‌ماه زمان می‌برد.

پازوکی با اشاره به اینکه مناطقی از استان‌های آذربایجان، قزوین، فارس و همچنین طبس خاک مرغوبی برای تولید آجرنسوز دارند، ادامه داد: هزینه‌های حمل‌ونقل از سال گذشته به‌شدت افزایش‌یافته و بخش تولید را دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به اینکه محصولات شرکت به‌صورت غیرمستقیم و از سوی خریداران صادر می‌شود، گفت: در سال‌جاری محصولات ما 15 تا 20درصد افزایش قیمت داشته است.

کارخانه آجرنسوز نما کهن‌سرام در سال ۱۳۷۶ در مساحتی بالغ ‌بر 35 هزار مترمربع بنا و با بهره‌گیری از مدرن‌ترین تجهیزات و احداث کوره‌های سنتی شروع به کار کرد. تولید آجرنما و آجرنسوز در بیش از یک‌صد نمونه و با رنگ‌بندی متنوع از فعالیت‌های این شرکت است.