زمانی که شیوع ویروس کرونا در ماه ژانویه آغاز شد، هنگ‌کنگ به تازگی در حال خروج از تظاهرات ۶ ماه در این شهر بود که منجر به تعطیلی بسیاری از رستوران‌ها و فروشگاه‌ها شده بود و میلیاردها دلار زیان را به اقتصاد هنگ‌کنگ وارد آورده بود. رستوران‌ها نیز که در حال بازگشایی خود به امید روزهای بهتر بودند، خیلی سریع متوجه شدند که ممکن است یک فصل بسیار خطرناک‌تر برای کسب‌و‌کار آن‌ها آغاز شده باشد. تیم مدیریت رستوران بلک شیپ (گوسفند سیاه) که از رستوران‌های سرشناس محلی در این شهر است از آن دسته کسب‌و‌کارهایی بودند که به سرعت عمق فاجعه را درک و برنامه‌ای را برای نحوه مدیریت آن تدوین کردند. آسیم حسین، بنیان‌گذار این رستوران به بیزینس اینسایدر گفت: ما احساس کردیم که شیوع کرونا یک مساله جدی برای هنگ‌کنگ خواهد بود. آنچه طی چند ماه قبل از آن در صنعت رستوران‌داری هنگ‌کنگ و به‌دلیل تعطیلی ناشی از تظاهرات خیابانی رخ داده بود نیز به آمادگی ما کمک کرد و ما به سرعت این پرسش را مطرح کردیم که برای باز نگه داشتن رستوران خود باید چه اقداماتی را انجام دهیم؟

چراکه این بار اگر رستوران را تعطیل می‌کردیم به قیمت ورشکستگی کامل ما تمام می‌شد. حسین و تیم مدیریتی او به سرعت تعداد یک هزار دستورالعمل را در میان پرسنل خود در ۲۳ شعبه رستوران بلک شیپ توزیع کردند تا آنها را اجرایی کنند و بتوانند برای تداوم حیات کسب‌وکارشان سلامت خود و مشتریان را حفظ کنند. اندکی بعد بسیاری از رستوران‌های شهر با تیم مدیریتی بلک شیپ تماس می‌گرفتند و از آنها در مورد قوانینی که اجرایی کرده‌اند، درخواست مشاوره دادند. از این رو حسین تصمیم گرفت تا دستورالعمل خود را به صورت یک کتابچه درآورد تا بتواند به دیگر رستوران‌ها نیز کمک کند. بنیان‌گذار این رستوران به بیزینس اینسایدر می‌گوید: پس از آن دولت هنگ‌کنگ از او برای سیاست‌گذاری در حوزه محدودیت‌های اجتماعی مشورت گرفته است و اکنون حداقل نیمی از مقررات ذکر شده در آن کتاب از سوی دولت هنگ‌کنگ برای تمامی رستوران‌ها الزامی شده است.

به گفته او، ده‌ها مدیر رستوران در سراسر جهان از ژاپن تا برزیل با ارسال ایمیل‌هایی به او تاکید کرده‌اند که از مقررات این کتاب استفاده می‌کنند. این کتاب به سرعت به یک استاندارد طلایی برای رستوران‌های سراسر جهان در مقابله با شیوع کرونا بدل شد. کتابچه‌ای که یک مدیر رستوران و همکاران او آن را تهیه و منتشر کردند، اکنون به راهنمای طلایی برای فعالیت کسب‌وکارها در ایام کرونا بدل شد و به چهار زبان نیز ترجمه شده است. این دستورالعمل شامل مواردی نظیر بررسی دمای بدن، شست‌و‌شوی دست‌ها در هر ۳۰ دقیقه و ممنوعیت تماس فیزیکی نظیر دست دادن می‌شد.