«آچپن» محصول دانش بنیان خدمات پزشکی و درمانی

رئیس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان در مورد ویژگی‌های این نرم‌افزار که «آچپن» نام دارد گفت: این نرم‌افزار زیرساخت واسطه‌گری خدمات حوزه سلامت و پزشکی است که امکان ارائه خدمات پزشکی و پرستاری را در منزل فراهم کرده است.

به گفته داود وحدت، ارتباط این نرم افزار با بیماران و کاربران مستقیم نیست و تمام درخواست‌ها به مراکز ارائه دهنده خدمات بالینی در منزل ارسال می‌شود و با توجه به موقعیت کاربر، نزدیک‌ترین پزشک یا پرستار به محل اعزام می‌شود. همچنین، این سامانه قابلیت‌های بسیاری مثل فروشگاه آنلاین اجاره و خرید تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی (مانند محلول ضدعفونی، ماسک، ویلچر و...)، برقراری تماس تلفنی مستقیم با مشاور، رسیدگی به درخواست آزمایش در محل یا منزل افراد، انجام سونوگرافی و رادیولوژی در منزل، طب سنتی و تزریقات دارد. وی ادامه داد: در حال حاضر با سه مرکز درمانی معتبر همکاری می‌کنیم که تقاضا از متقاضی دریافت شده و بعد از پردازش، به نزدیک‌ترین مرکز درمانی ارسال می‌شود. در حال حاضر نیز با توجه به گسترش بیماری کرونا، تقاضاهای بیشتری در اپلیکیشن ثبت می‌شود، به‌عنوان مثال یک شرکت با ۷۰ نیروی کاری برای تست کرونا تقاضای خود را ثبت و آزمایش کرونایی آنها نیز انجام شد. در بخش تجهیزات نیز بیشترین تقاضا برای اکسیژن‌ساز و تجهیزات تنفسی بود.

وحدت در مورد برتری این اپلیکیشن نسبت به سامانه‌های رقیب گفت: در حال حاضر پلت‌فرم‌های ارائه خدمات درمانی در منزل دیگری در کشور نیز وجود دارد که توسط پزشکان راه‌اندازی شده است، اما ویژگی بارز «آچپن» اپلیکیشنی مبتنی بر موقعیت مکانی متقاضی است و خدمات متقاضی به نزدیک‌ترین مرکز درمانی ارسال می‌شود تا انجام فرآیند به سرعت انجام شود.

وی در پایان با بیان اینکه این اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و آی‌او‌اس در کافه‌ بازار، گوگل‌پلی و‌ای اپس عرضه شده است افزود: «آچپن» شامل یک نسخه مخصوص کاربران و یک نسخه مخصوص پزشکان و پرستاران است، همچنین مراکز ارائه‌دهنده خدمات نیز از طریق داشبورد مدیریتی، امکان اصلاح خدمات، تعیین نرخ هر خدمت، مشاهده آنلاین موقعیت پرسنل و مدیریت دسترسی کاربران را دارند.