به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از خبرگزاری رویترز، فاکس‌کان اعلام کرد که بدترین دوران شیوع ویروس برای این شرکت به پایان رسیده است و با به‌کارگیری جهانی سبک زندگی جدید «کار از خانه»، باعث رونق کسب‌و‌کار خواهد شد، اگرچه هنوز چشم انداز روشنی برای تقاضای تلفن‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی مصرفی وجود ندارد. فاکس‌کان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هون‌های در سه ماه دوم به ثبات خواهد رسید،» و اضافه کرد که هم‌اکنون کارخانه‌های اصلی این شرکت در چین عملیات عادی را از سر گرفته‌اند.

سود خالص این شرکت برای دوره ژانویه تا مارس نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد کاهش یافت و به۱/ ۲ میلیارد دلار تایوان معادل ۳/ ۷۰ میلیون دلار آمریکا رسید. این رقم میزان سود خالص این شرکت در سه ماه نخست سال ۲۰۰۰ بوده است. تحلیلگران شرکت ریفی نی تیو که یک شرکت بین‌المللی داده‌ها و زیرساخت‌های مالی است، برآورد کرده بودند سود خالص شرکت فاکس‌کان برای سه ماه نخست به میزان ۸۸/ ۸ میلیارد دلار تایوان باشد. درآمدهای این شرکت کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. برای سه ماه دوم، این شرکت انتظار دارد که درآمد آن، رشد دو رقمی نسبت به درآمد ژانویه تا مارس - سه‌ماه نخست سال جاری - را نشان دهد که حتی در صورت محقق شدن این احتمال، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش تک‌رقمی خواهد بود. «لیو یانگ‌وی» رئیس هیات‌مدیره شرکت فاکس‌کان در یک کنفرانس تلفنی گفت: «ارتباط از راه دور، سرگرمی‌های آنلاین و شیوه‌های زندگی نو، رشد جدیدی را برای ما به ارمغان آورده است.» وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بنگاه اقتصادی این شرکت در سه ماهه سال جاری رشد درآمد سالانه بیش از ۱۰ درصد و واحدهای محاسباتی آن نیز رشد درآمد سالانه بیش از ۱۵ درصد را تجربه کنند.

لیو خاطرنشان کرد: بخش الکترونیکی مصرفی این شرکت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که تلفن‌های هوشمند بخش عمده آن را به خود اختصاص می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود که این بخش با کاهش ۱۵ درصد از فروش سالانه مواجه شود، زیرا ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی بر تقاضا خواهد داشت. ۴۲ درصد از درآمد در سه ماه نخست متعلق به این بخش بوده است.رئیس هیات‌مدیره فاکس‌کان گفت: «از آنجا‌که به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا افراد درخانه‌ها مانده‌اند، به‌طور طبیعی بر قدرت خرید مصرف‌کنندگان نیز تاثیر گذاشته است، بنابراین زمان زیادی نیاز است تا قدرت خرید آنها احیا شود.»

سهام شرکت فاکس‌کان تاکنون ۱۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است.