مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه عمده مشکلات مصرف‌کنندگان این تجهیزات، هزینه بالای آن است گفت: اگر یک دستگاه ضدعفونی‌کننده پاششی بزرگ، روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر محلول الکل نیاز داشته باشد، با توجه به قیمت بالای الکل، این مساله باعث افزایش هزینه‌‎ها می‌شود. به همین دلیل واحد تحقیقات شرکت، بررسی‌هایی را روی نوع و روش پاشش و محلول مورد استفاده انجام داد تا با افزایش ماندگاری محلول معلق در هوا و نحوه پاشش، نیاز دستگاه به محلول مورد استفاده را کاهش داده تا استفاده از آن صرفه اقتصادی پیدا کند.

سجاد آغاسی‌زاده ادامه داد: دستگاه ضدعفونی کننده UV دیگر محصول آژند پژوهان توس است که در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود. در این دستگاه به جای محلول برای ضدعفونی کردن سطوح از اشعه استفاده می‌شود و میزان پاک‌کنندگی این دستگاه به مراتب بالاتر از دستگاه‌های معمولی پاششی است. البته به دلیل مضر بودن این اشعه برای پوست انسان از این دستگاه برای ضدعفونی‌کردن تجهیزاتی استفاده می‌شود که نمی‌توان آن را با استفاده از محلول‌های مایع ضد عفونی کرد.

به گفته آغاسی‌زاده، تجهیزات مخابراتی، نامه‌های اداری و مانند اینها، از جمله مواردی هستند که با کمک دستگاه ضدعفونی‌کننده UV فرآیند ضدعفونی در مورد آنها انجام می‌گیرد.