ایده‌هایتان را برایتان می‌سازیم

***

 وجه تمایز الوند با سایر مجموعه‌هایی که در حوزه مبلمان اداری فعالیت می‌کنند؛ چیست؟

از آنجا که بنای کار ما در الوند حفظ مشتری و کسب رضایت حداکثری بوده و هست؛ ما از سال‌ها قبل تولید محصول سفارشی را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ یعنی مجموعه الوند به‌گونه‌ای شکل گرفته که اگر مشتری از میان مدل‌ِ میزهای آماده الوند، طرحی را نپسندید، ما مدلی که می‌خواهد را برایش می‌سازیم؛ این امکان به مشتری آزادی عمل بیشتری می‌دهد و او مجبور نیست تنها به مدل‌های موجود اکتفا کند که این  موضوع وجه تمایز الوند با اغلب مجموعه‌ها است.

 یعنی برای ساخت یک میز سفارشی محدودیتی ندارید؟

میزهای ما از MDF و چوب ساخته می‌شود و برای پایه‌ها از فلز هم استفاده کنیم؛ بنابراین اگر مشتری محصولی با این متریال‌ها بخواهد و مدل هم به قول طراحان اجرایی باشد، حتما تولید می‌کنیم.

گاهی مشتری ایده‌ای که در ذهن داشته را روی کاغد با مداد کشیده و به ما داده تا برایش بسازیم و ما هم این کار را کرده‌ایم.

 شما نماینده یک برند ترکیه‌ای هم هستید؟

ما نماینده برند ORFIS هستیم و پایه‌های فلزی مدرن، محصول این شرکت است. ضمن اینکه در بحث طراحی محصول هم مشارکت‌های خوبی با هم داریم. ما سه سال پیش با ORFIS قرارداد بستیم؛ در آن زمان جزو اولین برندهایی بودیم که تولید میزهای مدرن پایه فلزی را شروع کردیم و با توجه به کیفیت و قیمت، بهترین انتخاب بود. البته این روند در مورد برخی محصولات هنوز هم وجود دارد؛ چراکه با وجود تکنولوژی تولید، مقرون به‌صرفه نیست ولی در مورد برخی محصولات پایه‌ها را خودمان تولید می‌کنیم که باعث شده محصول قیمت مناسب‌تری داشته باشد.

 کمی هم به مساله‌ای بپردازیم که این روزها گریبان دنیا و اقتصاد را گرفته؛ بحران کرونا بر کسب و کار شما چه تاثیری گذاشت؟

اثرات این بحران را از دو جنبه می‌توان مدنظر قرار داد؛ یکی جنبه منفی آن که نیازی به توضیح ندارد و همه ما با گوشت و پوست و استخوان آن را لمس کردیم و جنبه مثبت آن که اتفاقا خیلی مهم‌تر است؛ چون ماندگارتر است. به این معنی که این بحران یک وجه مثبت دارد که آن وجه با تغییراتی که در سبک زندگی همه ما به وجود آورده اثرات ماندگاری خواهد داشت.

با اینکه صنعت مبلمان اداری، صنعتی قدیمی با گردش مالی بالا در همه دنیا است، اما هنوز بیشتر مشتری‌ها ترجیح می‌دهند حضوری خرید کنند؛ یعنی حتی اگر مدل را از روی سایت انتخاب کنند باز هم برای نهایی کردن به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند؛ اما یقین دارم که بحران کرونا بر سرعت رشد فروش اینترنتی محصولات این صنعت خواهد افزود و این برای همه کسانی که در این حوزه فعالیت دارند یک فرصت است برای فروش.

 الوند کار در دوران کرونا را چگونه آغاز کرد؟

تغییرات زیادی در نحوه زندگی همه ما به وجود آمده که این تغییرات ماندگار خواهد بود. ما پس از آغاز به کار به این فکر کردیم که محصولاتی برای استفاده در این دوران داشته باشیم و برای مشتریان خانه‌نشین که مجبور به دورکاری هستند، میزهای ویژه‌ای طراحی و اجرا کردیم؛ با اینکه تا پیش از آن ما هرگز در سبد تولید شرکت، محصولی برای مشتریان خانگی نداشتیم؛ زیرا فقط محصولات اداری تولید می‌کردیم.

این محصول را بر اساس نیاز مشتری طراحی کردیم؛ ضمن اینکه قیمت را هم مدنظر قرار دادیم تا در این اوضاع مشتری یک کالای کاربردی با قیمت مناسب در اختیار داشته باشد و برای کار کردن در خانه، مشکل نداشتن میز و صندلی استاندارد را نداشته باشد.

 شما در حوزه صندلی اداری، هم تولیدکننده‌ هستید و هم نماینده برندهای دیگر؛ رویکرد شما در این موضوع چیست؟

رسالت ما کسب رضایت مشتری است و این تنها یک شعار نیست بلکه ما آن را عملی کرده‌ایم؛ در حوزه صندلی اداری نماینده برندهای دیگر هم هستیم تا با مشاهده مدل‌های متنوع از برندهای مختلف انتخاب‌های بیشتری پیش‌روی مشتری باشد تا مجبور نباشد فقط مدل‌های ما را انتخاب کند. این یعنی حفاظت از مشتری و حمایت از مشتری که در نهایت به مشتری‌مداری منجر می‌شود.