مدیرعامل کاشی الوند در ابتدا با اشاره به شرایط سال گذشته تاکید کرد: به‌رغم شرایط خاصی که در سال ۹۸ در اقتصاد حاکم بود و در انتهای سال با شیوع کرونا تشدید شد، اما کاشی الوند توانست به اهداف خود دست یابد. با اقدامات صورت گرفته و بازگشت کیفیت به محصولات و تولید پرسلان ابعاد بزرگ، توانستیم در مجموع در سال ۹۸ با ۲۵ درصد افزایش ریالی فروش مواجه شویم. براین اساس میزان فروش کاشی الوند از ۱۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۲۰۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۹۸ رسید. مهدی فکری با اشاره به پیش‌بینی سود ۲۱ میلیارد تومانی در بودجه سال ۹۸ افزود: به‌دلیل عملکرد مناسب توانستیم ۲۵ میلیارد تومان سود خالص را محقق کنیم که اغلب این سود عملیاتی بود و ۱۷ درصد فراتر از پیش‌بینی بود. 

فکری خاطرنشان کرد: رویکردی که در شرکت الوند شکل گرفت و با قدرت ادامه دارد، حرکت به سمت محصولات با ارزش افزوده بالا و لاکچری است؛ این رویکرد را در نیمه دوم سال 98 آغاز کردیم و در سال 99 نیز با تلاش گروهی در الوند گسترش خواهیم داد. زیرا در این محصولات با همان مواد اولیه از لحاظ مقداری و ارزشی و صرفا با فعالیت‌های مهندسی می‌توان محصولی تولید کرد که اقبال بازار بیشتری دارد و ارزش افزوده بسیار بالایی را برای شرکت ایجاد خواهد کرد. یکی از این موارد تولید محصول پرسلان‌های براق و سیلیکونی در ابعاد یک در یک متر است؛ در کشور تنها یک شرکت تولیدکننده بود و حالا الوند نیز به این تکنولوژی و تولید محصول دست یافته است.

مدیرعامل کاشی الوند درخصوص مزایای داشتن چنین محصولاتی اظهار کرد: این محصولات علاوه بر اینکه در بازار داخل ارزش افزوده مناسبی برای شرکت دارند، حضور در بازارهای صادراتی به‌ویژه در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را در پی دارند. زیرا این محصولات در این کشورها موردتوجه است و اقبال خاصی به ویژه برای سایز 100 در 100 سانتی‌متر دارند؛ هدف اصلی ما نیز در الوند از تولید این محصول به دست آوردن سهم بازار صادراتی از این محصول در این کشورها است.

مدیرعامل کاشی الوند درخصوص صادرات شرکت گفت: در انتهای سال 97 و ماه‌های ابتدایی سال 98 وقفه‌ای را در صادرات شاهد بودیم که به‌دلیل افت کیفیت بود اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مردادماه این مسائل کیفی برطرف شد و صادرات شرکت الوند در شهریور مجددا آغاز شد.

فکری ادامه داد: برای دستیابی به این منظور اقدامات مختلفی برای ارتقای کیفیت در کاشی الوند انجام شد. ساختار شرکت با تغییراتی همراه بود تا واحد آزمایشگاه و کنترل کیفیت ادغام شدند و مدیریت واحدی را ایجاد کردند؛ این موضوع فاصله بین آزمایشگاه و واحد کنترل کیفیت را برطرف کرده و باعث افزایش سرعت عمل شد.با این چابک‌سازی ما توانستیم به حوزه تولید محصولات جدید با حداقل امکانات راه یابیم؛ محصولات جدید را با برند الوند تولید و روانه بازار خواهیم کرد تا برند الوند با قدمت 30 ساله به این کیفیت و برندسازی برای رسیدن به جایگاه واقعی توجه ویژه داشته باشد.

در همین حال صادرات سال 98 را به‌صورت ارزی انجام دادیم و صادرات ریالی که در سال‌های قبل انجام می‌شد را متوقف کردیم. تعهدات ارزی شرکت الوند که در سال 97 معوق شده بود را در سال 98 با صادرات ارزی توانستیم احیا کنیم.

مدیرعامل کاشی الوند درخصوص مقاصد صادراتی شرکت افزود: بیشترین صادرات کاشی الوند به روسیه بود، همچنین صادرات به سریلانکا و آلمان با رایزنی با مشتریان جدید هم فعال شدند و صادرات به سریلانکا از شهریور سال 98 آغاز شد. بعد از تولید سایز 100 در 100 سانتی‌متر بازار عمان را برای شروع به دلایل مختلف انتخاب کردیم که اولین محموله صادراتی را هفته قبل ارسال کردیم و پیش‌بینی ما این است که در سال 99 این روند افزایش یابد.

فکری درخصوص روند تولید کاشی الوند نیز خاطرنشان کرد: در سال 98 با تولید 7 میلیون و 240 هزار مترمربع انواع کاشی و سرامیک و پرسلان بیش از سال‌های 96 و 97 تولید داشتیم. در همین حال بهای تمام شده را با وجود افزایش شدید قیمت مواد اولیه توانستیم کنترل کنیم. در این زمینه خریدهای خارجی را کاهش داده و تمامی لعاب مصرفی را از داخل کشور تهیه کردیم که در سال 99 نیز این روند را ادامه خواهیم داد.

وی درخصوص طرح‌های توسعه کاشی الوند نیز گفت: یکی از خطوط تولید ما در الوند 3 که مخصوص تولید پرسلان است با تجهیز یک دستگاه چاپ دیجیتال تکمیل می‌شود و یک خط به خطوط تولیدی ما اضافه می‌شود. در سال 99 خرید این دستگاه را از ایتالیا در دستور کار داریم. زیرا درحال‌حاضر محصول 80 در 80 سانتی‌متر و 100 در 100 سانتی‌متر قابلیت تولید همزمان را ندارند، اما با خرید این دستگاه چاپ دیجیتال این مساله مرتفع می‌شود و همزمان می‌توانیم این محصولات را تولید کنیم.

در ادامه جلسه رئیس مجمع در پاسخ به سوال سهامداران که به‌صورت آنلاین مطرح شد، درخصوص افزایش سرمایه شرکت کاشی الوند گفت: این شرکت می‌تواند افزایش سرمایه داشته باشد، اما باید گزارش توجیهی مناسبی داشته باشد؛ این در حالی است که سهامدار عمده به هیچ عنوان به‌دنبال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی نیست و هیچ‌کدام از شرکت‌های زیرمجموعه صدر تامین از محل تجدید ارزیابی افزایش سرمایه نخواهند داشت.

در پایان مجمع صورت‌های مالی کاشی الوند برای سال مالی منتهی به اسفند 98 به تصویب رسید؛ همچنین تصمیم سهامداران از 34 میلیارد تومان سود انباشته مبلغ 30 میلیارد و 800 میلیون تومان میان سهامداران تقسیم شد. براین اساس تقسیم مبلغ 770 ریال سود به ازای هر سهم با سرمایه 40میلیارد تومان به تصویب مجمع رسید.