به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد»، کوکاکولا اعلام کرد در اواخر ماه آوریل  تعطیلی رستوران‌ها و نبود رویدادهای ورزشی که هر دو از عوامل اصلی فروش این شرکت هستند باعث شد حجم فروش جهانی کوکاکولا ۲۵ درصد کاهش را تجربه کند. برآوردهای تحلیلی نشان می‌دهد نزدیک به ۵۰ درصد از کسب‌وکار شرکت کوکاکولا در گرو فعالیت‌های اجتماعی خارج از منزل قرار دارد.

این شرکت اذعان کرد تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا و تلاش‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، بر کسب‌وکار این شرکت در سه ماه دوم اثرگذار خواهد بود. سهام کوکاکولا در ماه گذشته 5/ 4 درصد کاهش یافته است.

اما کویینسی با استناد به شروع بازگشایی‌ها، نسبت به رونق اقتصادی در سراسر جهان اظهار خوش‌بینی کرد. وی افزود: این موضوع موجب فروش بیشتر این شرکت خواهد شد و ممکن است باعث علاقه‌مندی مجدد سرمایه‌گذاران به سهام شرکت کوکاکولا شود.

وی گفت: «تسهیل در بازگشایی کسب‌وکارها در سراسر جهان با اشکال و روش‌های مختلفی سبب شده تا کمی رونق ایجاد شود. اما به همین دلیل باید بسیار محتاطانه خوش‌بین باشیم، چراکه بازگشت به عقب نیز ممکن است اتفاق بیفتد. یعنی فقط به این خاطر که کسب‌وکارها بازگشایی می‌شوند تضمینی نیست که مجدد تعطیل نخواهد شد.» کویینسی بیان کرد: «ما می‌توانیم این وضعیت را در ژاپن مشاهده کنیم همان‌طور که در سنگاپور شاهد آن بودیم و همچنین به‌طور موقت در کره جنوبی دیدیم، وقتی کسب‌وکارها بازگشایی می‌شوند این احتمال که خطر شیوع بیماری افزایش پیدا ‌کند وجود دارد، به همین خاطر محدودیت‌هایی نیز اعمال خواهد شد. بنابراین، ما می‌بینیم که این بازگشایی‌ها از دیدگاه اقتصادی مثبت است، اما ما نیز محتاط هستیم، لزوما بیماری پایان نیافته است، بلکه باید بدانیم موج‌های بعدی بیماری در راه هستند و منتظر اقداماتی باشیم که برای مقابله با آن اعمال خواهد شد.»

در شرایطی که به‌دلیل از بین رفتن مشاغل، مردم ایالات متحده هزینه‌های زندگی خود را کاهش داده بودند شرکت کوکاکولا در جدیدترین گزارش خود از روند رو به رشد مصرف در آمریکا خبر داد. با شروع اعمال محرک‌های اقتصادی دولت، افراد به آرامی به‌کارهای خود باز می‌گردند و مصرف دوباره بالا می‌رود.

والمارت در این هفته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که درآمد فروش در مقایسه با ماه آوریل 5/ 9 درصد افزایش یافته و این روند در ماه مه نیز ادامه داشته است.

جان فورن، مدیرعامل والمارت گفت: «در ماه مه شروع خوبی داشتیم و معتقدیم اعمال محرک‌های دولتی بسیار تاثیرگذار بوده است، پیش‌بینی ما بر این است که  در طول این فصل شرایط به همین صورت نخواهد ماند.»