افزایش استقبال از اشتراک تلویزیون اینترنتی

به گفته وی، قرار است یک میلیون پورت اینترنتی در ۴۰۰ شهر و ۱۵۰۰ مرکز مخابراتی ارائه شود. انجام این کار فشار زیادی بر بدنه اجرایی تحمیل نمی‌کند و همه فرآیندهای اداری به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود و مشترکان از طریق سامانه شاتل می‌توانند پیشرفت کاری را پیگیری کنند و در هر مرحله‌ای از کار نیز برای مشترک پیامک ارسال می‌شود.

رئیس هیات‌مدیره گروه شرکت‌های شاتل با بیان اینکه شاتل اشتراک یک‌ماهه به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد، تاکید کرد: برای اینکه بار ترافیکی از موبایل به اینترنت ثابت منتقل شود اشتراک یک ماهه رایگان در نظر گرفته شده است. در ارائه ۱۰۰ گیگ ترافیک رایگان در اسفندماه سال گذشته به خوبی مهاجرت معکوس مردم از موبایل به اینترنت ثابت را نشان داد. این در حالی بود که پیش از اجرای طرح ۱۰۰ گیگ ترافیک رایگان، اینترنت ثابت در حال فراموشی بود.

شانه‌ساز زاده با اشاره به ارائه سرعت ۷۰-۸۰ مگ در لایه دسترسی تصریح کرد: پس از ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان و ردشدن از اوج مصرف اینترنت ثابت، مشترکان اینترنت ثابت در شاتل فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشتند. بنابراین شبکه اینترنت ثابت نشان داد که توانایی پاسخگویی به تقاضا‌ها را دارد. در تلاش هستیم با توسعه زیرساخت‌های ICT توسط VDSL، در لایه دسترسی هم سرعت ۸۰-۷۰ مگ به مشتری ارائه بدهیم که قابلیت رقابت را داشته باشد. وی درباره ارائه اینترنت کم‌بها به تولیدکنندگان محتوا بیان کرد: از اسفند ماه تاکنون دو برابر افزایش مشترک داشتیم و استقبال خوبی از‎ VOD‌ها (تولیدکنندگان محتوا) صورت گرفت، به‌طوری که VODها قیمت‌ها را از ماهی ۳۰-۲۵ هزار تومان به ماهی ۵هزار تومان کاهش دادند و برای نخستین بار فیلم‌های سینمایی در فضای مجازی اکران شد و تهیه‌کنندگان از میزان فروش و سرعت عمل راضی بودند و مردم هم استفاده کردند.

رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل با اشاره به افزایش پهنای باند در زمان کرونا تصریح کرد: وزیر ارتباطات دستور داد پهنای باند ما در شرکت مخابرات و شرکت زیرساخت باز شود. بنابراین شاتل در دوران قرنطینه ۸۰درصد پهنای باند را افزایش داد و هر مقدار که مشتری درخواست داشت می‌توانست از آن استفاده کند و محدودیت نداشتیم. وی با اشاره به نحوه رفع محدودیت پورت فیزیکی بیان کرد: برای افزایش باند در برخی مناطق نیازمند رفع محدودیت در پورت فیزیکی بودیم که با تلاش شرکت مخابرات طی ۱۰ روز محدودیت‌ها رفع شد.

شانه‌ساز‌زاده درباره برنامه‌هایی برای جذب مخاطب در «نماوا» توضیح داد: ایجاد محتواهای انحصاری و تولید سریال را در دستور کار قرار داده‌ایم. همچنین در تلاش هستیم هفته‌ای سه سریال در ژانرهای مختلف پخش کنیم و قیمت تمام شده را کاهش و با قیمت مطلوب در اختیار مردم قرار دهیم.