یکی از برندهایی که از هم‌اکنون خود را برای پساکرونا آماده کرده، برند «GRAY» است. این برند که سال ۱۳۹۵ توسط «حسین احمدی» طراح و مدیر خلاقیت و «زینب عسکریان» مدیر ارشد اجرایی ایجاد شد، در سال ۱۳۹۷ سنگ بنای خود را با تمرکز بر طراحی و تولید محصولات پوشیدنی نوآورانه ایرانی گذاشت. بر این اساس و در راستای انتقال حس واقعیت و زیبایی به مخاطبان خود، ایجاد تنوع و تفاوت از طریق سادگی را از راهبردهای محوری در طراحی محصولاتشان قرار داده‌اند؛ چرا که بر این باورند سادگی همیشه زیباست.آنها که کار خود را با مشارکت چهار نفر به‌صورت مستقیم شروع کرده بودند، امروز با شش نیروی ستادی تمام‌وقت، تعدادی پاره‌وقت و تولیدکنندگان پروژه‌ای کار را پیش می‌برند. همچنین برند خاکستری (GRAY) تولیدات خود را در چهار نمایندگی عرضه می‌کند و در نظر دارد نمایندگی‌ها و شعب دیگری را به‌زودی راه‌اندازی کند. در همین حال «GRAY» با وجود دشواری‌های ناشی از محدودیت‌های مالی و ارتباطیِ پیش‌ پای فروش و ارسال محصولات‌شان به خارج از کشور، سعی کرده است با استفاده از روش‌های مختلف پاسخگوی مشتریان برون‌مرزی نیز باشد.به گفته زینب عسکریان، مدیر ارشد اجرایی GRAY ،اصالت، کیفیت، سادگی، دوام و تفاوت، ارزش‌های کاری خاکستری به شمار می‌روند؛ بر این اساس این برند سعی دارد همواره در مسیر نوآوری و فناوری حرکت کند و ارزش‌های مبتنی بر فرهنگ ایرانی را همگام با روندهای جهانی مد و پوشاک بازتاب دهد. در همین حال گروه خاکستری در کنار فروش و کسب سود، خواهان خلق مفهوم جدید و ایجاد ارزش افزوده‌های مادی و غیرمادی است.

 کوچک شدن بازار و کاهش فروش، آینده صنعت پوشاک ایران

بااین‌حال کرونا چالشی جدی در این مسیر به شمار می‌رود به‌گونه‌ای که وی آینده صنعت پوشاک ایران بعد از کرونا را اینگونه ارزیابی می‌کند: پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از کوچک شدن بازار صنعت پوشاک و در نهایت کاهش فروش محصولات است؛ بااین‌حال حفظ منافع جامعه، تمرکز بر حفظ کیفیت و اصالت هنری اهمیت اصلی را دارد.عسکریان بر این باور است هرچند کرونا موجب رونق‌بخشی به تجارت الکترونیک شده، اما در عمل برای همه فعالان اقتصادی روزهای سختی را رقم زده است. مدیر ارشد اجرایی GRAY با بیان اینکه دنیا به شرایط پیش از کرونا باز نخواهد گشت، به توضیح چگونگی مدیریت وضعیت موجود توسط این برند می‌پردازد:‌ در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی، در کنار ایجاد فضای دورکاری برای همکاران، در تولید، بسته‌بندی و ارسال محصولات نیز تمامی اصول بهداشتی را رعایت کردیم؛ بااین‌حال ما در حال تطبیق خود با شرایط جدید هستیم تا بتوانیم بهترین دستاوردها را برای مخاطبانمان داشته باشیم.وی با اظهار اینکه برخی از اتفاقات آینده صنعت پوشاک دنیا در ایران نیز روی خواهد داد، می‌گوید:‌ به‌زودی تولیدکنندگان محصولات لوکس بیشترین آسیب را می‌بینند، زیرا علاقه عمومی به سمت محصولات راحت، چندمنظوره، قابل استفاده در داخل و خارج از منزل و با رنگ‌های ملایم گرایش خواهد یافت.در دوران پسا کرونا بازار لباس‌های ضدعفونی شونده رونق خواهند یافت.

 انطباق با شرایط ناشی از بحران و آمادگی برای دوران پسا کرونا

برند GRAY سعی کرده است خود را با شرایط ناشی از بحران کرونا منطبق کند و آماده ورود به دوران پسا کرونا شود، بر این اساس مطالعاتی با عنوان «آینده‌پژوهی درباره تاثیر کرونا بر پوشاک» داشته است. مدیر ارشد اجرایی برند GRAY با اشاره به این طرح مطالعاتی که به کمک طراحان برای آینده مد پس از کرونا تهیه کرده‌اند، توضیح می‌دهد:‌ با همکاری تعداد زیادی از فعالان صنعت پوشاک در ایران و خارج از کشور مطالعه آینده‌پژوهی درباره تاثیر کرونا بر پوشاک را انجام داده‌ایم.در ابتدای شیوع کرونا برخی از برندهای صاحب‌نام و قدیمی در دنیا به‌دلیل مشکلات پیشین و البته دنیای مبهم پس از کرونا به‌طور رسمی اعلام کوچک‌سازی کرده‌اند؛ یکی از مهم‌ترین این برندها، دبنهامز لندن با ۲۵۰ سال سابقه است که در روزهای اخیر نفسش به شماره افتاد و بسیاری از شعب خود را تعطیل کرد. به گفته عسکریان بررسی‌های آنها در این آینده‌پژوهی نشان می‌دهد که تاثیرات مختلفی در حوزه‌های طراحی، تولید، تبلیغ و فروش پوشاک پس از کرونا روی خواهد داد.وی با تاکید بر اینکه با قابل پیش‌بینی‌ بودن صنعت پوشاک می‌توان تا حد زیادی مطابق با شرایط جدید فعالیت اجرایی خود را ادامه داد، تصریح می‌کند:‌ به‌طورکلی اگر آینده را پیش‌بینی نکنیم، امواجی که خواهد آمد ما را با خود خواهد برد.