ساروج بوشهر افزایش سرمایه دارد

شرکت بین‌المللی ساروج بوشهر از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی۴۴۰ میلیارد ریال افزایش سرمایه خواهد داد. موضوع افزایش سرمایه شرکت بین‌المللی ساروج بوشهر اصلاح ساختار مالی اعلام شده است.

 پیشنهاد برای افزایش سرمایه مرغاب از تجدید ارزیابی

هیات‌مدیره دشت مرغاب برای انجام افزایش سرمایه پیشنهاد داده است. سرمایه فعلی دشت مرغاب ۵۳ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال است و مبلغ افزایش سرمایه شرکت مبلغ ۱۰۳ میلیارد و ۶۱۳ میلیون ریال پیشنهاد شده است. این افزایش سرمایه ۱۹۳درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعلام شده است. انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

 تکذیب افزایش سرمایه در فولادمبارکه

فولادمبارکه هر خبری در رابطه با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را تکذیب و اعلام کرد شرکت هیچ‌گونه برنامه‌ای در این راستا ندارد.

 انعقاد قرارداد بارگیری و حمل مواد اولیه «حتوکا»

حمل‌ونقل توکا از انعقاد قرارداد بارگیری و حمل مواد اولیه موردنیاز بخش آگلومراسیون شرکت ذوب‌آهن اصفهان خبر داد. مبلغ این قرارداد ۶۵ میلیارد و ۹۳۴ میلیون‌ریال اعلام شده است.

 «زشگزا» و پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۳۹۴ درصدی

هیات‌مدیره شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا) پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۳۹۴ درصدی را از سه محل مطرح کرده است تا از سازمان بورس مجوز دریافت کند. سرمایه فعلی شرکت ۸۰ میلیارد ریال است که شرکت در نظر دارد برای افزایش سرمایه به مبلغی در حدود یک هزار و ۱۱۵ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها اقدام کند.

 تلاش برای خروج از زیان

هیات‌مدیره شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت کوثر دانا اعلام کرد: برای برون‌رفت از زیان‌دهی تدابیری در دست اقدام است. بالا بردن ظرفیت تولیدی آرد در بخش فروش آزاد با توجه به شرایط مناسب تقاضا در بازار و راه‌اندازی بخش خطوط نشاسته،  گلوکز و گلوتن از جمله این اقدامات است. همچنین کاهش سرمایه از محل زیان انباشته و خروج شرکت از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت و امکان تامین مالی از طریق اخذ تسهیلات بانکی برای سرمایه در گردش و اصلاح خطوط تولیدی ازدیگر برنامه‌های شرکت اعلام شده است.

 شفاف‌سازی فسپا

گروه صنعتی سپاهان شفاف‌سازی کرد. شرکت گروه صنعتی سپاهان اعلام کرد: هر خبری که در رابطه با افزایش سرمایه منتشر شده است کذب بوده و شرکت هیچ‌گونه برنامه‌ای در این راستا ندارد.

 توقف فعالیت‌های پتروشیمی خراسان

پتروشیمی خراسان اعلام کرد: با توجه به تعمیرات اساسی این شرکت، خط تولید واحد کریستال ملامین از ۱۰ خرداد و واحدهای اوره و آمونیاک از ۱۱ خرداد با برآورد تقریبی ۳۰ روز متوقف شدند. با توجه به تعداد روزهای عملیاتی این شرکت طبق بودجه(۳۳۰ روز) همچون سایر شرکت‌های پتروشیمی، توقف مورد اشاره تاثیری در میزان تولید و فروش پیش‌بینی‌شده این شرکت نخواهد داشت.

 سود باما از فروش سهام

باما از فروش ۲ میلیون سهم از شرکت ذوب روی اصفهان در فرابورس با سودآوری ۹۳ میلیارد ریال خبر داد.

 بانک آینده و اجازه تاسیس صرافی

مجوز خرید و فروش ارز و نیز عضویت در بازار بین‌بانکی ارز تهران به‌منظور انجام معاملات ارزی با بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اجازه تاسیس صرافی بانک آینده صادر شد.

 تسویه مطالبات از طریق دریافت اوراق اخزا

طی توافق انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشـکی مبلغ ۷۲۲ میلیارد ریال از مطالبات پخش هجرت از طریق دریافت اوراق اخزا تسویه و فرآیند انتقال اوراق به نام این شـرکت انجام شده است. اما درحال‌حاضر آثارسود و زیان ناشی از فروش یا واگذاری این اوراق مشخص نبوده و درصورت داشتن هرگونه آثار با اهمیت احتمالی، متعاقبا اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

 «خگستر» ۱۵ درصد سمند را می‌فروشد

گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو اعلام کرد ۲۰ خرداد ماه ۱۵ درصد سرمایه‌گذاری سمند را از طریق برگزاری مزایده به فروش می‌رساند. در واگذاری تعداد ۲۲۵ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری سمند، قیمت پایه فروش و قیمت تمام‌شده سهام مذکور به ترتیب ۲۵۳/ ۶ و ۲۷۳/ ۵ میلیارد ریال هستند.

 مزایده در قیام

کشت و دام قیام اصفهان ۲۰ خرداد ماه برای فروش یک گاوداری مزایده برگزار می‌کند. این واحد گاوداری شیری فعال با تعداد کل تقریبی ۱۰۵۰ راس، (تعداد ۵۸۰ راس مولد و تعداد ۵۲۰ راس دوشا) و تولید روزانه حدود ۲۰ تن شیرخام، در وسعتی به مساحت ۱۰ هکتار، در ایلام قرار دارد.

 تاثیر ایران دارو از نرخ نیمایی

ایران دارو از تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ خرید مواد اولیه خبر داد. شرکت اعلام کرد: طبق نامه وزارت بهداشت و درمان، حسب تصمیمات و سیاست‌های ابلاغی اولویت ارزی مواد اولیه از گروه یک به گروه دو منتقل و بر همین اساس ارز تخصیصی به این گروه کالایی نیمایی شده که این موضوع منجر به افزایش قیمت محصولات تولیدی مربوطه می‌شود و تاثیر بااهمیتی بر میزان فروش و سود حاصله خواهد داشت.

 ثبت افزایش سرمایه «چکاپا»

افزایش سرمایه ۲۹۷ درصدی گروه صنایع کاغذ پارس ثبت شد. این افزایش سرمایه مبلغ ۷ هزار و ۲ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام شد.