به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» شیخا در تشریح وضعیت کنونی این کسب‌وکار آنلاین در روزهای کرونایی افزود: «این بحران به هر حال موجب تسهیل رشد پلتفرم‌های کسب‌وکار دیجیتال شد. بسیاری از افرادی که فعالیت‌های روزانه خود را به‌صورت آفلاین انجام می‌دادند اکنون وادار شده‌اند تا کارهای خود را به‌صورت دیجیتال انجام دهند. برای نمونه مادر من تاکنون از هیچ برنامه کاربری استفاده نکرده بود اما اکنون مجبور شده است تا برای خرید اقلام ضروری از این برنامه‌ها استفاده کند.» به عقیده او اساسا ما در موضع بسیار قدرتمندی برای توسعه کسب‌وکار دیجیتال قرار گرفته‌ایم.

این شرکت مستقر در شهر دوبی که در سال ۲۰۱۹ اوبر آن را با پرداخت مبلغ ۱/ ۳ میلیارد دلار خرید، در سطح خاورمیانه، جنوب آسیا و نیز شمال آفریقا بسیار محبوب است. نظیر تعداد بی‌شماری از شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل آنلاین، این شرکت در دوران شیوع کرونا دست به تعدیل قابل‌توجه کارکنان خود زده است به‌طوری که در ماه مه از تعدیل ۳۱ درصد از نیروی کار خود خبر داد. شیخا البته به این موضوع نیز اشاره کرد که برای بهبود کسب‌وکار حمل‌ونقل به زمان نیاز دارد. او اظهار کرد: «متاسفانه، هسته اصلی کسب‌وکار انتقال شهروندان به‌طور قابل ملاحظه‌ای تحت تاثیر قرار گرفته است و احتمالا بهبود کامل اوضاع این بخش تا اوایل سال آتی به‌طول می‌انجامد.»

با این حال شیخا می‌گوید که دیگر بخش‌های پلتفرم کریم نظیر پرداخت‌های آنلاین و تحویل مرسوله‌های مختلف با رشد بسیار سریعی در این مدت مواجه شده‌اند. این شرکت در این مدت توانسته است تا پیشنهاد‌های متنوعی را برای کاربران خود در این بخش‌ها ارائه دهد؛ به‌طوری که اگر امروز برنامه کریم را در گوشی‌های تلفن همراه خود باز کنید، شاهد گزینه‌های کاربری متعددی به جز درخواست تاکسی خواهید بود. در این پلتفرم گزینه‌ای به اسم «کریم پی» قرار گرفته است که به کاربران اجازه می‌دهد تا برای استفاده از تمامی خدمات کریم، از این درگاه پرداخت اختصاصی استفاده کنند.