شرکت تک ماکارون با سه دهه فعالیت در حوزه تولید انواع ماکارونی در هر دو حوزه یعنی تولید بر مبنای مواد اولیه سالم و بر اساس تولید نهایی سالم فعالیت خود را پیش برده و همواره برتامین نیازهای جامعه بر مبنای محصولات سلامت‌محور تاکید کرده است. تولید با کیفیت همراه با استاندارد‌های ملی و بین‌المللی با استفاده از آردویژه ماکارونی، سمولینا و نیز با بهره‌گیری از مدرن‌ترین ماشین‌آلات در دستور کار این شرکت بوده است. نایب رئیس هیات‌مدیره تک‌ماکارون می‌گوید: با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و ارتقای توان تولید می‌توانیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی، در بازارهای بین‌المللی نیز نقش مطلوبی ایفا کنیم.به گفته عبدالرضا مطلبی کاشانی، شرکت تولیدی تک‌ماکارون با راه‌اندازی همزمان دو خط تولید انواع محصولات کوتاه و بلند و فراهم کردن سالن‌های بزرگ منطبق با استانداردهای جهانی، امکانات و تاسیسات حرارتی و برودتی، سیستم‌های پیشرفته تصفیه آب و فاضلاب و سیستم کامپیوتری و مدرن نگهداری و فرآوری و اختلاط مواد اولیه، توانست محصولات متنوع خود را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

کاشانی می‌گوید: این شرکت مجهز به مدرن‌ترین ماشین‌آلات از شرکت‌های برتر اروپایی است که می‌تواند با استفاده از سیستم جدید اکسترودر در هر ساعت حدودا ۱۹ تن از انواع ماکارونی و لازانیا را به وسیله ۴ خط تولید محصولات بلند و دو خط تولید محصولات کوتاه (فرمی) با بهترین کیفیت تولید کند. نایب رئیس هیات‌مدیره تک ماکارون با بیان اینکه این شرکت با استفاده از ۶ خط تولید تمام اتوماتیک، در طرح‌های توسعه جدید به توان تولید ۶۰۰ تن در روز دست خواهد یافت، ادامه می‌دهد: این میزان تولید بخش مهمی از سهم بازار را در اختیار این شرکت قرار می‌دهد و از آن مهم‌تر اینکه می‌توان به تامین نیازهای این حوزه خارج از اتکا بر واردات امیدوار بود.

کاشانی درخصوص تنوع محصولات این شرکت می‌گوید: از منظر تنوع محصولات در این حوزه با برندهای خارجی رقابت می‌کند. همچنین تولید روزانه ۶۰۰ تن محصولات مختلف یکی از نمونه‌های بارز این مجموعه است که با استفاده از تکنولوژی روز، علاوه بر تامین نیاز غذایی جامعه، در حوزه صادرات محصولات نیز توانسته گام موثری بردارد. در همین حال از منظر فنی توانسته در صرفه جویی در مصرف انرژی حین تولید نیز گام‌های مهمی بردارد که نشان دهنده برنامه‌ریزی برای بهبود کیفی تولید و فناوری‌ها است.

کارنامه کیفی تک ماکارون

کاشانی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با تاکید بر موضوع کیفیت می‌گوید: توجه به کیفیت محصولات، نکته بارز در تولید محصولات شرکت تک ماکارون است. استفاده از آرد سمولینا که از گندم دوروم تهیه می‌شود، در بهبود ارزش غذایی مورد نیاز بدن نقش بسزایی دارد. سمولینای مصرفی سبب می‌شود که رشته‌های ماکارونی حین پخت لعاب کمتری داده و از چسبندگی آن جلوگیری می‌کند، در نتیجه شکل و ظاهر محصول در زمان پخت حفظ می‌شود. همچنین ویتامین‌های مورد نیاز بدن در آرد سمولینا به اندازه کافی موجود است. آن‌طور که نایب‌رئیس هیات‌مدیره تک‌ماکارون به آن اشاره می‌کند محصولات این شرکت به کانادا، عراق، افغانستان، ترکمنستان، تایوان، سوریه، کامرون،‌سومالی، نیجریه، توگو، بنین، استرالیا، عربستان، قزاقستان، اردن، شارجه، بحرین، لبنان، هند و... صادر می‌شود. به گفته او به‌طور کلی محصولات رشته‌ای با قطر نازک و نیز انواع پاستاهای تولیدی تک‌ماکارون از استقبال و فروش بالایی در جوامع بین‌المللی برخوردار است.