در این راستا مجموعه مهندسی «خانه سبز»که در عرصه معماری و دکوراسیون داخلی فعال است، بهره‌گیری از فضای مجازی برای دریافت سفارش‌ها را به‌عنوان برنامه جدی این مجموعه در سال ۹۹ قرار داده است. مدیرعامل مجموعه مهندسی خانه سبز با اشاره به اینکه هم‌اکنون شرکت‌های زیادی در حوزه معماری داخلی درحال فعالیت هستند، گفت: مجموعه خانه سبز به‌دنبال ایجاد مزیت‌های رقابتی متنوعی است که از جمله این مزیت‌ها می‌توان به ایجاد امکان ثبت‌سفارش در فضای مجازی، بستر وب‌سایت و صفحه اینستاگرام اشاره کرد. امین حسینی با بیان اینکه امکان انتخاب طرح‌های کاغذ دیواری، انواع کف‌پوش و طرح‌ها و رنگ‌های متنوع کابینت با استفاده از صفحات مجازی از دیگر رویکردهای مجموعه خانه سبز است، افزود:‌ دورکاری پرسنل و امکان انتخاب طرح‌های دکوراتیو از داخل منزل یا محل کار علاوه ‌بر جلوگیری از انتقال ویروس‌هایی مانند کرونا، به کاهش ترافیک شهری نیز کمک می‌کند. وی همچنین به ایجاد سیستم پاسخگویی آنلاین در این مجموعه اشاره و تصریح کرد:‌ با ایجاد سیستم پاسخگویی آنلاین، به مشتریان کمک کرده‌ایم تا در هر لحظه ضمن بازدید از صفحات مجازی بتوانند پاسخ سوالات خود را از کارشناسان مجموعه دریافت کنند.

راه‌اندازی بخش تحقیق و توسعه با هدف جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها

مزیت رقابتی دیگری که مدیرعامل مجموعه خانه سبز به آن اشاره کرد، راه‌اندازی بخش تحقیق و توسعه است؛ وظیفه بخش تحقیق و توسعه، انجام پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی در حوزه معماری و دکوراسیون داخلی است تا شاهد بروز ناهنجاری‌ها در ساختار سبک‌شناسی معماری و آسیب به زیبایی بصری فضاها نباشیم. حسینی معتقد است:‌ در مباحث معماری و دکوراسیون داخلی به‌جای اینکه شاهد طراحی پروژه‌هایی با ساختار درست و علمی باشیم، بیشتر تبدیل به مقوله‌ای بازاری شده است.

وی برای روشن‌تر شدن مساله به بیان نمونه‌ای پرداخت و اظهار کرد: موارد بسیاری را شاهدیم که در فضایی که هزینه زیادی نیز برای طراحی و اجرای آن به مالک تحمیل شده، ترکیبی از چندین سبک معماری به‌کار رفته است؛ به‌عبارتی دیگر در یک فضا کف‌پوش‌ها با سبک کلاسیک طراحی شده، درحالی‌که دیوارها کاملا مدرن هستند. مدیرعامل خانه سبز درعین‌حال تاکید کرد:‌ ترکیب چندین سبک معماری در یک طراحی نه‌تنها موجب به مخاطره افتادن زیبایی بصری محیط می‌شود، بلکه ناهنجاری بسیاری در ساختارهای سبک‌شناسی معماری ایجاد می‌کند. حسینی با بیان اینکه از نیمه دوم سال ۹۸ به‌طور جدی بحث آموزش را در حیطه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند، یادآور شد: تصمیم داریم ضمن راه‌اندازی بخش تحقیق و توسعه و با ایجاد آیتم‌های آموزشی در صفحات مجازی مجموعه، نقش خود را ابتدا به‌عنوان مجموعه‌ای علمی و آموزشی و در درجه دوم در نقش مجموعه‌ای تجاری ایفا کنیم. وی با بیان اینکه آموزش‌های آنها در دو حوزه نرم‌افزارهای تخصصی و مباحث تئوری ارائه می‌شود، گفت: امکان ارائه آموزش از این روش‌ها نیز در مجموعه خانه سبز فراهم شده است.