اما شرکت که سه سال روی این پروژه کار کرده، می‌گوید حاصل آن یک هدست واقعیت مجازی موبایل است که به شبکه ۵G، واسط ردیابی دست و باتری با عمر بیش از سه ساعت مجهز است. مووا یک هدست کامل و خودکار است که با پردازنده کوالکام (Qualcomm) کار می‌کند.

شرکت ایکس‌آر اسپیس همچنین در مشارکت با دو شرکت دیگر، یک پلت‌فرم واقعیت مجازی ساخته که در آن می‌توان خدمات، بازی‌ها و فعالیت‌های اجتماعی را تجربه کرد و به آنها دسترسی یافت. این پلت‌فرم مانووا (Manova) نام دارد و یک دنیای مجازی بزرگ شبیه دنیای مجازی آنلاین «سکند لایف» (Second Life) است. سکند لایف یک دنیای مجازی است که شرکت لیندن لب واقع در سانفراسیسکو در ژوئن ۲۰۰۳ آن را ایجاد کرد و از طریق نرم‌افزار خود این شرکت یا بازدیدکنندگان شخص سوم قابل دسترسی است. تعداد کاربران سکند لایف در سال ۲۰۱۳ به حدود یک میلیون رسید. در این دنیای مجازی، کاربران می‌توانند هر کاری انجام دهند و هر هویتی داشته باشند.

در واقع مووا و مانووا یک معامله دربست هستند: دنیای مجازی ایکس‌آر اسپیس از طریق هدست این شرکت قابل دسترسی است و هدست هم ویترین‌های واقعیت مجازی دیگری را پشتیبانی نمی‌کند. ایکس‌آر همچنین اکوسیستم لوازم جانبی مختص خودش را دارد، از جمله تنظیم‌کننده‌های دست و سنسورهای ردیابی انتخابی.

چو در یک مصاحبه گفته بعد از بازار داخلی تایوان، آنها قصد دارند محصول را به آمریکا و اروپا هم توسعه دهند. هدست او، آخرین نمونه از ابزارهای این‌چنینی است که تلاش کرده‌اند واقعیت مجازی را به یک جریان اصلی تبدیل کنند و البته تاکنون ناموفق بوده‌اند؛ از جمله Oculus Rift فیس‌بوک.

ابزار ایکس‌آر اسپیس هنوز چند ماه تا جای گرفتن در قفسه فروشگاه‌ها فاصله دارد و هنوز خیلی‌ها آن را نه دیده و نه تست کرده‌اند. اما چو می‌گوید تاکنون از ۴۰ تا ۵۰ اپلیکیشن برای پلت‌فرم واقعیت مجازی خود استفاده کرده است.

برنامه جاه‌طلبانه ایکس‌آر اسپیس بیشتر بر شبکه ۵G متمرکز است. چو می‌گوید: «۵G به زودی همه‌ جا هست. مثل سال ۲۰۰۲ که اولین بار شبکه‌های داده ۲/ ۵G داشتیم و اولین مدل‌های گوشی‌های هوشمند راهی بازار شدند. امروز تجربه‌ای که گوشی هوشمند از با هم بودن ایجاد می‌کند، خیلی ابتدایی است، چون نمی‌تواند طیف کاملی از احساسات انسانی را دربربگیرد.» هدست ایکس‌آر اسپیس از دو دوربین برای ردیابی حرکات دست کاربر در فضا استفاده می‌کند و به‌طور کلی سیستم کنترل پیش‌فرض آن، ردیابی با دست است؛ ویژگی‌ای که هنوز در بیشتر هدست‌های بزرگ واقعیت مجازی وجود ندارد. چو وعده داده که این هدست به کاربران امکان می‌دهد فعالیت‌هایی را که در دنیای واقعی انجام می‌دهند با آن انجام دهند؛ مثل دست دادن یا انداختن توپ داخل سبد بسکتبال.

بنیان‌گذار ایکس‌آر اسپیس بعد از اینکه گوشی‌های HTC محبوبیت خود را از دست دادند، این شرکت را ترک کرد، اما حالا امیدوار است که واقعیت مجازی به بازگشت او به بازار کمک کند. ایکس‌آر اسپیس برای ساختن دنیای مجازی خود، انواع فضاهای عمومی و خصوصی را برای کاربران طراحی کرده تا در آن زندگی کنند، از جمله خانه و خیابان‌ها و مراکز شهر و همه جاهایی که افراد می‌توانند با دوستان خود قرار ملاقات بگذارند. حتی باشگاه‌ها و استادیوم‌های مجازی ایجاد شده‌اند تا طرفداران ورزش کنار هم جمع شوند و بازی تماشا کنند. همه‌گیری ویروس کرونا، علاقه به تجربیات مشترک از راه دور را هم افزایش داده است و این ابزار می‌تواند به این شیوه زندگی کمک کند؛ از جمله کنسرت‌هایی که به‌صورت زنده و مجازی پخش شدند. چو در مورد عدم موفقیت‌ قابل توجه دنیاهای مجازی دیگر می‌گوید: «من فکر می‌کنم تفاوتی که وجود دارد این است که آنها پلت‌فرم خود را در ابتدا برای کامپیوترهای شخصی طراحی و بعد سعی کردند آن را وارد واقعیت مجازی کنند. آنها آواتار دیجیتال خوبی ندارند و توجه کلی به بازار انبوه مصرف‌کنندگانی که از آن استفاده می‌کنند، نشان نداده‌اند.» اما محصول او همچنان ریسک بزرگی محسوب می‌شود؛ به‌ویژه آنکه قیمتی بیشتر از محصولات مشابه دیگر در بازار دارد.