رکود در بزرگ‌ترین شرکت ساختمانی استرالیا

شرکت بریک‌ورکس که هم در زمینه مصالح ساختمانی فعالیت می‌کند و هم یک گروه سرمایه‌گذاری است، همچنین اعلام کرد که در حال‌حاضر نیز ناآرامی‌های آمریکا عامل دیگری است که ثبات کسب و کار این شرکت را مورد تهدید قرار داده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از پایگاه خبری من‌یوفکچرینگ استرالیا، لیندسی پارتریج، مدیرعامل شرکت بریک‌ورکس به سرمایه‌گذاران گفت که این شرکت در چهار ماه منتهی به ماه مه، به‌رغم کاهش فروش ۱۰ درصدی که بر اثر شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در کشور استرالیا بروز کرد، همچنان سودآور باقی مانده، اما روند فروش در آمریکا بسیار کندتر بوده است.

وی به فایننشال ریویو گفت: «ما انتظار نداریم که تا زمان برقراری دوباره نظم مدنی و رفع محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا، شرایط کسب و کارمان در ایالات‌متحده عادی شود.»

فعالیت‌های این شرکت استرالیایی که شامل ۲۶ سایت در سراسر کشور و ۴۰ نمایشگاه و مرکز طراحی بین‌المللی است، با وجود رکود در فروش، هنوز هم در حاشیه سود قرار دارد. در ماه مه، این شرکت اجازه ساخت یک کارخانه آجرنما به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار در منطقه هورسلی پارک، نیوساوت‌ولز در کشور استرالیا را نیز دریافت کرد.

پارتریج گفت که این شرکت پس از توقف تولید به دلیل کاهش تقاضا، تعداد ۲۰۰ نفر از کارگران خود را از ابتدای سال تاکنون اخراج کرده است. تعدیل نیروی کار در شرکت بریک‌ورکس بخشی از برنامه کاهش هزینه‌ها است که تاکنون ۲۰ میلیون دلار صرفه‌جویی به همراه داشته است.

در همین حال، تجارت محصولات ساختمانی در ایالات‌متحده که در شمال‌شرقی این کشور متمرکز است، در ماه‌های آوریل و مه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش فروش را نشان می‌دهد.

پارتریج گفت: «در حالی که سهم مصالح ساختمانی در بازار ساخت‌وساز آمریکای‌شمالی برای سال مالی تا به امروز مثبت بوده، اما در ماه‌های اخیر به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا باعث زیاندهی شده است.»

او همچنین گفت که بسته‌های حمایتی و نجات اقتصادی که توسط دولت فدرال ارائه شده است، باعث می‌شود تا از رکود شدید در صنعت ساخت و ساز جلوگیری شود.

وی در ادامه گفت: «شورش و بی‌نظمی مدنی که به دلیل مرگ یک سیاهپوست توسط پلیس آمریکا سراسر ایالات‌متحده را دربر گرفته  اکنون منجر به اختلال در این بازار شده و صاحبان کسب‌وکارها را نگران کرده و مشکلات جدیدی را برای این شرکت به‌وجود آورده است.»

براثر ناآرامی‌های آمریکا تاکنون هیچ خسارتی به اموال شرکت بریک‌ورکس در این کشور وارد نشده است.