عبدالحسین محجل امامی گفت: با در نظر گرفتن تحریم‌ها و نوسانات و ناپایداری‌های بازار ارز در سال‌های اخیر بسیاری از تولید‌کنندگان در حوزه‌ مقاطع پایانی متحمل خسارت شدند که برخی از این موارد ناشی از سوءمدیریت و عدم پیش‌بینی صحیح بوده است که شاید اگر به‌درستی مدیریت می‌شد نتیجه کار متفاوت‌تر نیز می‌بود. انتظار می‌رود مراجع تصمیم گیر در این زمینه به اصل رجوع به کارشناس احترام گذاشته و از خرد صنفی و نظرات انجمن‌ها و اتحادیه‌هایی چون سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل و انجمن تولیدکنندگان فولاد و ... استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد مهر سهند با بیان اینکه مهم‌ترین چالش‌های تولید‌کنندگان در شرایط اقتصادی کنونی مربوط به دو عامل  بهره‌وری تولید و تامین مالی است، گفت: مورد اول مسیر توسعه با محوریت نیاز را به‌‌رغم کاستی‌ها طی می‌کند، ولی موارد تامین مالی و اخذ تسهیلات  با مشکلات جدی‌تر به قوت خود برقرار هستند. در همین حال نبود شفافیت و صدور بخشنامه‌های ضدونقیض یا موازی موضوع مهم دیگری است که در یک سال گذشته بیشترین خسران را در حوزه تولید و صادرات به کشور تحمیل کرد؛ بنابراین انتظار می‌رود که نهادهای حمایتی با حمایت از واحدهای کوچک و آسیب‌پذیر در حوزه تولید و همچنین نظارت بر تامین و توزیع عادلانه مواد اولیه از مجاری مجاز  نقش کلیدی بر عهده داشته باشند.

وی در خصوص برنامه‌های جدید این شرکت گفت: تامین نیازهای داخلی در اولویت و پس ‌از آن هدف قرار دادن بازارهای صادراتی از اهداف اصلی صنایع فولاد مهر سهند در سال‌جاری است. کشورهای عراق، ترکمنستان، ترکیه، لبنان و… ازجمله بازارهایی هستند که امروزه هدف صادرات مجموعه فولاد استان آذربایجان شرقی قرارگرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت فولاد مهر سهند گفت: مهم‌ترین محصولات تولیدی در سبد کارخانه فولاد مهر سهند تبریز شامل لوله‌های فولادی، مقاطع، قوطی و پروفیل است. لوله‌های فولادی براساس استانداردهای API آمریکا، لوله‌های فولادی با مشخصه 2B، اتصالات فولادی براساس 2H، لوله‌های انتقال آب و گاز براساس 5L و به همین منوال تمامی محصولات براساس جدول استاندارد محصولات فولادی در این مجموعه تولید می‌شوند.