دادن پیشنهاد کار به کارکنان شرکت رقیب، اخلاقی است؟

روز گذشته استارت‌آپ «ابر زس» با انتشار یک مطلب در وب‌سایت خود، مستقیما اسنپ را به پیشنهاد دادن به اعضای مجموعه ابرزس متهم کرد و این عمل به اصطلاح «هد هانتینگ» را امری غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای از طرف اسنپ توصیف کرد. البته به اعتقاد ابر زس، این امر در تمام دنیا و در شرکت‌ها و استارت‌آپی که پشت‌شان به سرمایه‌گذاران گرم است همواره رخ می‌دهد اما چنین نگرشی در کل نتایج زیانباری دارد.

این استارت‌آپ در مطلب خود به مدیرعامل کافه‌بازار نیز اشاره کرده که در گذشته در یک مطلب از این حرکت حمایت کرده و آن را نوعی حمایت از برنامه‌نویسان داخلی اعلام کرده بود. به اعتقاد ابر زس، این نوع تفکر در دراز مدت تاثیرات منفی و معکوس خواهد داشت.

حسام آرماندهی در توییتر خود در واکنش به این مطلب نوشت: «هنوز هم شرکت‌هایی معترض به جذب استعدادها با حق و حقوق از دید ایشان بالا، توسط کافه بازار و شرکت‌های مرتبط هستند. ما هم از صفر شروع کردیم و در مراحل مختلف جذابیت‌های متنوعی برای همراهانمان ایجاد کردیم.»

در ادامه ژوبین علاقبند، مدیرعامل قبلی اسنپ در ادامه توییت میرآرماندهی نوشت: « دادن پیشنهاد کار به نیروهای متخصص شرکت‌های دیگر، اگر واقعی باشد هیچ ایرادی ندارد و حق هر کارمند متخصصی است که در بهترین شرایط کار کند. شرکت‌ها هم همانطور که برای سهم بازار رقابت می‌کنند برای نگهداری یا جذب نیروهای کاری هم باید رقابت کنند.»

علاقبند افزود: « همانطور که رقابت بین شرکت‌ها برای مشتریان شرایط بهتری ایجاد می‌کند و قیمت‌ها را تعدیل می‌کند، رقابت برای جذب نیروها، بهترین شرایط را برای نیروهای متخصص پیش می‌آورد.»