به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از بیزینس اینسایدر، گروه سیمون از یکی از بزرگ‌ترین مستاجران خود یعنی برند گپ که در پرداخت اجاره‌بها و دیگر هزینه‌های فروشگاه‌ها ناتوان بوده است، شکایت می‌کند. این نزاع قانونی نشان از اوج‌گیری تنش‌ها بین مالکان فروشگاه‌ها و مستاجران آنها دارد؛ مستاجرانی که بسیاری از آنها به‌دلیل کمبود نقدینگی و تعطیلی نمایندگی‌های خود به دلیل افت تقاضای ناشی از کرونا، پرداخت اجاره‌بهای خود را متوقف کرده‌اند. این شکایت قانونی در روز پنج‌شنبه به ثبت رسید و انتظار می‌رود که از این دست شکایت‌ها باز هم رخ دهد. سیمون مالک ۴۱۲ باب از فروشگاه‌های نمایندگی گپ و برندهای زیرمجموعه آن در ایالات‌متحده است.

شرکت گپ اعلام کرد که فروش فصل نخست این شرکت با افت ۴۳ درصدی به دلیل بحران کرونا روبه‌رو ‌بوده است.

سونیا سینگال، مدیر ارشد اجرایی این برند پوشاک در بیانیه‌ای اعلام کرد فروش این برند در ماه مه و پس از پایان فصل ابتدایی سال نیز همچنان کاهشی بوده است. با این حال در همین ماه فروش آنلاین محصولات این برند با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

تا پنج‌شنبه، بیش از ۱۵۰۰ فروشگاه گپ فعالیت خود را درآمریکای‌شمالی از سر گرفته‌اند که این عدد نزدیک به ۵۵ درصد از پایگاه‌های گپ است و از پیش‌بینی‌ها نیز فراتر بود. گپ همچنین برنامه دارد تا اغلب فروشگاه‌های خود را در ماه جاری بازگشایی کند. فروشگاه‌هایی که فعالیت خود را از سر گرفته‌اند نیز گزارش داده‌اند به طور میانگین، ۷۰ درصد از فروش پیش از کرونا را انجام داده‌اند. عامل اصلی این بهبود فروش گپ نیز عملکرد برند زیرمجموعه آن یعنی «اولد ناوی» است.

با این حال بر اساس اعلام مدیرعامل این شرکت پوشاک، ۲۰ نمایندگی از این برند در جریان اعتراضات سراسری در اعتراض به قتل جورج فلوید سیاه‌پوست، توسط یک افسر پلیس با آسیب‌های جدی روبه‌رو شده‌اند. او تصریح کرد که گپ در تلاش است تا هرچه سریع‌تر این فروشگاه‌ها را نیز بازگشایی کند.

پس از اعلام خبر شکایت حقوقی سیمون از گپ، ارزش سهام این برند محبوب پوشاک با کاهش ۵/ ۴ درصدی در روز معاملاتی بعد مواجه شد.