استخدام گسترده «قهوه‌فروش»  در اوج کرونا

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌بی سی، این شرکت زنجیره‌ای فروش قهوه در حال راه‌اندازی نخستین کمپین تبلیغاتی خود با تمرکز بر استخدام با تمامی مزایا در رستوران‌های خود است. دانکین همچنین اعلام کرده که همکاری با دانشگاه نیوهمپشایر را آغاز کرده است تا بتواند به کارکنان شعب خود امکان تحصیل آنلاین بدهد.

ماه‌های تابستانی به طور مرسوم دوره اوج استخدام‌ها در بخش فست‌فودها است، چراکه مصرف‌کنندگان هزینه‌های بیشتری انجام می‌دهند و دانشجویان نیز به دنبال کارهای پاره‌وقت در این بخش هستند. حتی با کاهش سطح اقدامات در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی نیز میلیون‌ها نفر از کارکنان صنعت رستوران‌داری هم‌اکنون کار خود را رها کرده‌اند. بنابر اعلام وزارت کار ایالات‌متحده، نرخ بیکاری آمریکا به ۳/ ۱۳ درصد رسیده است. رستوران‌های زنجیره‌ای فست‌فود در حال بهبود سریع‌تری از شرایط کرونا نسبت به دیگر بخش‌ها در صنعت رستوران‌داری هستند. فروش دانکین در حال بهبود است اگرچه دورکاری بخش عمده‌ای افراد به معنای آن است که هنوز تعداد زیادی از کارمندان قهوه خود را در منازل خود درست می‌کنند.

آمار فروش ماه مه نشان از افزایش ۱۵ درصدی فروش دانکین نسبت به ماه آوریل دارد. اکنون ۹۰ درصد از شعب این شرکت بازگشایی شده‌اند. در روز معاملاتی پس از اعلام این خبر، ارزش سهام دانکین با رشد سه درصدی مواجه شد. کارشناسان بازار سرمایه در مورد دانکین تصریح کرده‌اند که این شرکت در زمان اپیدمی کرونا به خوبی توانسته شرایط را مدیریت کند.

دانکین یک شرکت چندملیتی در زمینه تولید و فروش قهوه و دونات است. این شرکت در سال ۱۹۵۰ و توسط ویلیام روزنبرگ در ایالت ماساچوست آمریکا تاسیس شد. سپس در دهه ۹۰ میلادی، این شرکت توسط شرکت هلدینگ «باسکین رابینز» خریداری شد. مقر اصلی شرکت دانکین از سال ۲۰۰۴ تاکنون در منطقه کانتون ماساچوست واقع شده است. دانکین هم‌اکنون دارای ۱۲ هزار و ۹۰۰ شعبه در ۴۲ کشور جهان است و یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های قهوه محسوب می‌شود.

از فوریه ۲۰۱۸، این شرکت اعلام کرد که در راستای اهداف خود برای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی، قصد دارد دیگر از فنجان‌های پلی‌استر در تمامی شعب خود استفاده نکند. این شرکت پیش از شیوع کرونا اعلام کرده بود که در راستای اهداف توسعه کسب‌و‌کار خود به دنبال تاسیس یک هزار شعبه جدید در سراسر جهان است.