به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، میسیز می‌گوید در نتیجه این اقدامات، انتظار دارد تا «نقدینگی قابل‌توجهی» را برای پاسخ به نیازهای کسب‌و‌کار خود در دوره نابسامانی‌های ناشی از کرونا در اختیار داشته باشد. این برنامه شامل خرید مواد خام اولیه برای حفظ آمادگی در فصل‌های فروش پیش‌رو است و بازپرداخت بدهی‌های آتی در سال مالی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ است.

در آوریل، سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد که میسیز تامین مالی را به‌عنوان راهی برای کاستن فشار ناشی از تعطیلی تمامی مغازه‌ها در جریان پاندمی کرونا می‌داند.

میسیز برنامه دارد تا از عرضه اوراق قرضه و نقدینگی که در اختیار دارد برای بازپرداخت استقراض‌های قابل‌توجه خود استفاده کند.

ارزش سهام شرکت میسیز پس از اعلام این خبر با رشد ۱۰ درصدی در بازارهای معاملاتی مواجه شد. سهام این شرکت که ارزش کل آن سه میلیارد دلار تعیین شده، در سال جاری با کاهش ۴۴ درصدی مواجه شده است.

تامین مالی اخیر در حالی انجام شده است که تمامی فروشگاه‌های میسیز از اواسط ماه مارس و به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ تعطیل شده بودند و اکنون به تدریج در حال بازگشایی هستند. در همین حال، بسیاری از همتایان میسیز نظیر نیمان مارکوس، استیج استورز و جی‌سی‌پنی همگی خواستار دریافت برنامه محافظت در برابر ورشکستگی از سوی دولت شده‌اند. جف جنت، مقام ارشد اجرایی میسیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما به‌دلیل تقاضای مناسبی که برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در برنامه‌های شرکت ما وجود دارد خرسندیم. این عامل به ما اجازه داد تا قیمت‌ها را کاهش دهیم. میسیز اکنون از آمادگی لازم برای تامین مالی کسب‌و‌کار خود در آینده قابل تصور برخوردار است.»