جواد حاجی‌یوسفی، مدیر داخلی شرکت «آزمایش» در رابطه با کولرهای آبی این شرکت گفت: شرکت آزمایش کولرهای آبی در سایزهای ۲۸۰۰،۳۳۰۰،۳۵۰۰،۳۸۰۰،۵۵۰۰،۵۸۰۰ و ۷۵۰۰ تولید و در سراسر ایران توزیع می‌کند که استقبال خوبی از محصولات این شرکت صورت گرفته است. وی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه استانداردهای رایج را در بخش کولر آبی رعایت می‌کنید، اظهار کرد: کولرهای آزمایش مانند سایر محصولات این گروه صنعتی تمامی ‌استانداردهای مربوطه را دارند که مهم‌ترین آنها استاندارد ملی ایران است. در ضمن علاوه بر استاندارد محصول اصلی، سایر قطعات اساسی کولر مانند موتور و پمپ آن نیز دارای استانداردهای کیفی هستند. در کنار تمامی ‌این موارد اخذ استاندارد مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ نیز مدنظر شرکت بوده و هم‌اکنون از آن برخوردار است.

حاجی‌یوسفی افزود: در فروش هر محصولی مهم‌ترین آیتمی‌ که باید در نظر داشت، رضایت مشتری است که بخشی از آن ناشی از کیفیت محصول و فروش و بخش دیگر آن ناشی از کیفیت خدمات است. به همین دلیل خدمات نصب و تعمیر انواع کولر‌ها در اسرع وقت مدنظر شرکت بوده است به‌گونه‌ای که نصب کولرهای آزمایش پس از تماس مصرف‌کننده ظرف ۲۴ ساعت صورت می‌گیرد و در صورت نیاز به تعمیرات حل مشکلات ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن در دستور کار قرار می‌گیرد. در واقع تمامی ‌محصولات آزمایش دارای گارانتی بوده و شرکت خود را متعهد به آن می‌داند. به‌ رغم تمامی ‌موارد ما خود را خصوصا در بخش خدمات عاری از عیب و نقص نمی‌بینیم و به همین دلیل بخشی برای رسیدگی به نظرات، پیشنهادها و انتقادات مصرف‌کنندگان در شرکت راه‌اندازی شده که آماده شنیدن نظرات مشتریان است.

مدیر داخلی شرکت آزمایش در مورد اهمیت تحقیق و توسعه گفت: کارشناسان فنی شرکت همواره در حال رصد نیازهای جامعه هستند و تمام تلاش خود را برای بهبود و پیشرفت روزبه‌روز محصولات و اضافه کردن محصولات جدید به سبد شرکت انجام می‌دهند که در این حوزه چند طرح مدنظر است و در آینده اطلاعات دقیق‌تری از آنها ارائه می‌دهیم.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های آتی شرکت برای بخش تهویه مطبوع اظهار کرد: بهبود کیفی و تنوع در مدل‌های کولرهای آبی تولیدی شرکت و همچنین تولید کولرهای گازی از برنامه‌های آتی شرکت است که رسیدن به آن مستلزم ثبات قیمت مواد اولیه در قدم نخست و انجام حمایت‌های قانونی در قدم بعدی است. تا زمانی که نرخ مواد اولیه به صورت مستمر رو به فزونی است صحبت از افزایش کمی‌ و کیفی در تولیدات دشوار خواهد بود و انتظار ما مانند همه تولیدکنندگان دیگر ثبات قیمت مواد اولیه و انجام حمایت‌های مقتضی در شرایط خاص فعلی است.

این تولید کننده همچنین به یکی از بحث‌های امروزی در خصوص انتقال کرونا از  طریق کولرهای آبی پاسخ داد و تاکید کرد: مطابق بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به مدت زمان ماندگاری ویروس کرونا از یکسو و محل نصب کولرهای آبی از سوی دیگر که معمولا در پشت بام‌ها یا بالکن‌ها است، کولر آبی نمی‌تواند ویروس را از بیرون به داخل منزل منتقل کند و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

حاجی‌یوسفی در پایان گفت: حمایت از تولید و رسیدن به هدف سال یعنی «جهش تولید» با شعار دادن ممکن نیست، اگر واقعا همه ارکان کشور به دنبال تحقق این مهم هستند، باید در این مسیر گام‌های اساسی و جدی  مانند ثبات در قیمت مواد اولیه و تامین آسان آنها، امکان استفاده از تسهیلات مصوب قانونی مانند تسهیلات کارآ یا تبصره ۱۸ یا امثال آن بدون بوروکراسی‌های پیچیده، حمایت جدی از تولیدکنندگان و کارگران و نگاه ویژه به پیشگامان عرصه تولید و حمایت از محصولات ایرانی در بازار داخل کشور و مبارزه جدی با کالاهای قاچاق برداشته شود.