در مبارزه با نژادپرستی کاستی‌هایی داریم

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد»، چهسکی، مدیرعامل ایر بی‌ان‌بی که وبگاهی برای اجاره کوتاه‌مدت اقامتگاه‌ها برای مسافران است به سی‌ان‌ان در این باره گفت که او خواستار حضور بیشتر افراد با نژاد‌های مختلف در هیات‌مدیره این شرکت است که هم‌اکنون از چهار مرد سفیدپوست، سه زن سفیدپوست، یک مرد سیاه‌پوست و یک مرد آسیایی است. در همین حال تیم ریاست ایربی‌ان‌بی کاملا از افراد سفیدپوست تشکیل شده است.

هفته گذشته، الکسیس اوهانیان، یکی از بنیان‌گذاران وب‌سایت ردیت، از سمت خود در هیات‌مدیره استعفا کرد و از دیگر اعضا خواست تا یکی از کاندیداهای سیاه‌پوست را با وی جایگزین کنند. چند روز بعد، ردیت مایکل سیبل، مدیرعامل یکی از شتاب‌دهنده‌های سیلیکون‌ولی را به‌عنوان نخستین سیاه‌پوست عضو هیات‌مدیره در تاریخ این شرکت معرفی کرد. چهسکی در این باره گفت که سیبل یکی از افراد الهام‌بخش برای او بوده است و در شرکت ایر بی‌ان‌بی می‌توان چند کرسی را به هیات‌مدیره افزود.

وی گفت: « مایل هستم که چند کرسی متعلق به افراد رنگین‌پوست را به هیات‌مدیره اضافه کنم و البته همین روند را نیز در تیم ریاست این شرکت اجرایی کنم.» او ادامه داد: «این یک مشکل عظیم در سیلیکون‌ولی است و ما حتی به آنچه باید باشیم نزدیک هم نیستیم. اصل اساسی که ما باید داشته باشیم آن است که نمونه جمعیت کارکنان و مدیران شرکت باید تصویر درستی از جمعیت جامعه با افراد و نژادهای مختلف باشد. ما اکنون حتی آینه‌ای از جامعه کنونی نیز نیستیم.»

چهسکی همچنین تصریح کرد که با نظر دارن واکر، پایه‌گذار بنیاد فورد مبنی بر اینکه آمریکا، سیاه‌پوستان را نادیده گرفته، موافق است.

او اظهار کرد: «فکر می‌کنم اکنون بسیاری از ما درک کرده‌ایم که می‌توانستیم اقدامات بسیار بیشتر و بهتری را در این زمینه انجام دهیم. بسیاری از ما در سیلیکون‌ولی سال‌هاست که به اندازه کافی در این مورد صحبت نکرده‌ایم.»

این شرکت در هفته‌های اخیر و به دلیل پیامدهای ناشی از شیوع جهانی کرونا وادار به تعدیل ۲۵ درصد از کارکنان خود شده است. با این حال چهسکی در مورد آینده کسب‌و‌کار شرکتش که تا حد زیادی وابسته به افزایش مجدد تقاضا برای سفر است، ابراز امیدواری کرد که تقاضا برای کسب‌و‌کار این شرکت بهبود یابد.