سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه سفر به خراسان‌رضوی با اشاره به بخشی از اقدامات بنیاد مستضعفان برای توسعه مناطق مختلف استان خراسان‌رضوی گفت: بنیاد مستضعفان در این استان طرح‌هایی را در دست اجرا دارد که بزرگ‌ترین آن در منطقه سنگان قرار گرفته و بنیاد مستضعفان تا امروز بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان را در این پروژه که یک پروژه بزرگ است سرمایه‌گذاری کرده و قرار است با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر طی امسال، سرمایه‌گذاری بنیاد در سنگان به ۲ هزار میلیارد تومان برسد. همچنین بنیاد چند طرح کشاورزی، دامداری و صنایع غذایی را در استان دارد و در تلاش است که با توسعه این طرح‌ها، در جهت فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصادی این استان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مختلف خراسان‌رضوی نقش‌آفرینی کند.

وی درباره حضور شرکت‌های این بنیاد در استان خراسان‌رضوی در بازار سرمایه گفت: درحال‌حاضر یک شرکت کشاورزی بنیاد مستضعفان در این استان در بازار سرمایه است و یک شرکت دیگر بنیاد در این استان نیز به‌ زودی در بورس عرضه می‌شود؛ همچنین پروژه سنگان نیز پس از بهره‌برداری طی سال آینده وارد بورس خواهد شد.

فتاح در ادامه به کمک‌های بنیاد در ماه‌های اخیر و در خلال شیوع کرونا به اقشار آسیب‌دیده و خانواده‌های کم‌برخوردار اشاره کرد و افزد: از زمان شیوع کرونا تا امروز بنیاد مستضعفان با توجه به درخواست مسوولان استان خراسان‌رضوی، ۳۰ میلیارد تومان به‌صورت نقدی و بلاعوض برای جبران خسارت‌های کرونا و کمک به اقشار آسیب دیده این استان پرداخت کرده است.

به گفته فتاح، کمک‌های کرونایی بنیاد مستضعفان به اتمام نرسیده و با توجه به ادامه‌دار بودن تبعات اقتصادی شیوع کرونا در کشور و خراسان‌رضوی، کمک‌های این سازمان به اقشار آسیب‌دیده و ضعیف این استان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ‌در جلساتی که با مسوولان آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) داشتیم، اعلام آمادگی کردیم تا برای احداث مسکن محرومان در استان خراسان‌رضوی و حاشیه شهر مشهد، مشارکت داشته باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه بنیاد برای ورود به بحث حاشیه‌نشینی مستقیم ورود نمی‌کند و در هماهنگی کامل با استانداری، شهرداری، آستان قدس و سایر دستگاه‌های مسوول اقدام می‌کند، گفت: با توجه به رها شدن پروژه ساخت زائرسرا برای محرومان و مستضعفان، بنیاد مستضعفان آمادگی دارد در صورت تامین زمین و صدور مجوزهای لازم از سوی مسوولان این استان، زائرسراهایی را برای محرومان و مستضعفان سراسر کشور احداث و مدیریت این زائرسراها را پس از احداث به کمیته امداد امام‌خمینی(ره) واگذار کند تا این محل تبدیل به زائرسرایی برای مددجویان و محرومان تمام کشور شود.