به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از وب‌سایت ایندین اتوبلاگ، شرکت ماهیندرا اعلام کرده است زیرمجموعه جن‌زی را که مخفف جمله «نسل وسایل‌نقلیه با آلایندگی صفر» است، تعطیل می‌کند. ماهیندرا هم‌اکنون در روند تسویه سهام شرکت جن‌زی است و ظرف مدت ۶ ماه آن را منحل خواهد کرد. قرار است دانش و فناوری جن‌زی که مقر آن در کالیفرنیا است در برخی از بخش‌های گروه خودروسازی ماهیندرا هند مورد استفاده قرار بگیرد.

جن‌زی در زمینه تولید موتورسیکلت، دوچرخه و اسکوترهای برقی برای سیستم‌ اشتراکی حمل‌و‌نقل در ایالات‌متحده فعالیت می‌کند. از اسکوترهای برقی ساخت این شرکت همچنین برای ارسال و تحویل مرسوله‌ها در کالیفرنیا استفاده می‌شود. در واقع ماهیندرا پیش‌تر درنظر داشت تا اسکوترهای برقی جن‌زی را وارد بازار هند کند و در سال گذشته حتی این وسیله نقلیه به‌طور آزمایشی در این کشور نیز مورد استفاده قرار گرفت.

ماهیندرا در ادامه این خبر طی گزارشی از زیان خود طی فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ خبر داد. این شرکت هندی بنا دارد تا اقداماتی را در زمینه تمامی کسب‌و‌کارهای زیان‌ده انجام دهد که این اقدامات حتی می‌تواند به تعطیلی برخی از آنها نیز منجر شود.

ماهیندرا عوامل اصلی زیان‌های واردشده به این شرکت را اجرای مقررات آلایندگی جدید در کالیفرنیا و نیز افت تقاضای ناشی از پاندمی کرونا دانست.

ماهیندرا که مقر اصلی آن در شهر بمبئی قرار دارد برای نخستین‌بار در سال ۱۹۴۵ پایه‌گذاری شد. این شرکت اکنون در بسیاری از بازارهای جهانی محصولات خود را که شامل طیف گسترده‌ای از وسایل‌نقلیه شامل خودروهای مسافربری، موتورسیکلت، دوچرخه و تراکتور است، عرضه می‌کند. این شرکت همچنین مالک شرکت سانگ‌یانگ کره‌جنوبی است.