او در توضیحات خود اضافه کرد بالاترین و قدرتمندترین منصب در هر سازمانی مدیرعامل آن مجموعه است. بنابراین اگر این افراد از قدرت خود برای تغییر استفاده نکنند، هیچ‌وقت تغییری ایجاد نخواهد شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌­الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد»، کنی در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی به سمت مدیرعاملی این شرکت بازاریابی انتخاب شد. او که خود یک سفیدپوست است برای نخستین بار به‌طور علنی در بیانیه­‌ای در آوریل ۲۰۱۹ اعلام کرد که سمت مدیریت کل تنوع و جامعیت منابع انسانی را به وظایف خود اضافه کرد. این سمت و مقام اجرایی آخرین بار توسط آنجلاتالتون که یک زن سیاه‌پوست است اداره می­‌شد. او اکنون صاحب یک دفتر مشاوره در زمینه تنوع و جامعیت منابع انسانی است.

فرهنگ و مسوولیت‌پذیری دو رکن اصلی این سمت هستند، «برای اینکه از توانمند­سازی و برابری افراد بدون توجه به آنچه آنها را متفاوت می‌کند، اطمینان حاصل شود. این تفاوت‌ها دربرگیرنده نژاد، سن، جنسیت، قومیت، مذهب، معلولیت، تحصیلات و ملیت هستند.» کنی ادامه داد، «ما قادر هستیم اهداف سختی را برای خود تبیین و در هیات‌مدیره مانند دیگر مسائل در مورد آنها گفت‌وگو کنیم و به نتیجه برسیم.»

کنی گفت حدود ۳۸ درصد از نیروی کار شرکت نی­یلسون در ایالات‌متحده از افراد رنگین­‌پوست تشکیل‌شده‌اند و این موضوع باعث «رشد و ترقی» این شرکت شده است. وی افزود: علاوه بر این در حال حاضر ۴۰ درصد از پست‌­های مدیریتی شرکت توسط خانم‌­ها اداره می­‌شوند و در نظر داریم در دفتر جدید این شرکت که در نیویورک مستقر است این رقم را به ۵۰ درصد افزایش دهیم.

از ۱۰ مدیر جهانی شرکت نی­یلسون، سه نفر زن و دو نفر از افراد رنگین‌پوست هستند. شرکت نی­یلسون در ماه ژانویه، سندرا سیمز ویلیامز را به‌عنوان قائم‌مقام تنوع و جامعیت منابع انسانی انتخاب کرد. ویلیامز پیش­‌تر مدیر ارشد تنوع در شرکت فرانسوی-چند­ملیتی تبلیغات و روابط عمومی «گروه پوبلیسیز» بوده است. گروه پوبلیسیز، سومین شرکت بزرگ صنعت تبلیغات در جهان است. کنی گفت: «من بسیار خوشبخت هستم که یک تیم بسیار توانمند و متنوع در این زمینه به من کمک می­‌کنند، درواقع سال گذشته آنها مرا تشویق کردند تا این سمت را بپذیرم.»

شرکت نی­یلسون نخستین گزارش تنوع و جامعیت منابع انسانی خود را در سال ۲۰۱۶ تحت مدیریت تالتون منتشر کرده بود. آخرین گزارش تنوع و جامعیت منابع انسانی این شرکت در وب‌­سایت آن در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. در پی وقوع قتل­‌های سیاه‌پوستان به دست پلیس آمریکا در ماه­‌های اخیر، مساله تنوع نژادی در شرکت­‌های بزرگ ایالات‌متحده به‌عنوان یک موضوع اساسی مطرح‌شده است. وحشی‌گری و نژادپرستی سیستماتیک، قتل جورج فلوید، برونا تیلور و ریشارد بروکس به دست پلیس آمریکا و سایر جرائم علیه جوامع سیاه‌پوستان باعث اعتراضات و ناآرامی­‌های بسیاری در آمریکا شده و بسیاری از کشورهای دنیا را در برگرفته است.