بانک صادرات همچنین در مورد میزان رشد سپرده‌های بانکی در سال جاری پیش‌بینی کرد این متغیر پولی در سال ۹۹ رشدی معادل ۳۰درصد داشته باشد و منابع سپرده‌ای این بانک نیز در سال جاری حداقل  به همین میزان افزایش یابد.در عین حال بانک صادرات ارتقای سهم بازار این بانک در بخش سپرده‌ها را حداقل به میزان ۵/ ۰درصد پیش‌بینی کرد که لازمه آن رشدی بیش از  رشد  شبکه بانکی در این بخش است. بنابر اعلام بانک صادرات، افزایش سپرده‌ها زمانی مطلوب است که با رشد تسهیلات پرداختی همراه باشد که این موضوع نیز به طور ویژه در سال ۹۹ پیش‌بینی شده است. همچنین بانک صادرات از  برنامه کاهش ۳۰درصدی مطالبات معوق این بانک خبر داد که مورد تاکید مدیران بانک نیز  قرار گرفته است.

بانک صادرات در این گزارش بر خروج از بنگاه‌داری تاکید کرده و از عرضه اولیه سهام گروه مالی سپهر صادرات و پس از آن تامین سرمایه سپهر صادرات در سال ۹۹ خبر داده است. براساس گزارش بانک صادرات این بانک در سال گذشته موفق به رشد منابع سپرده‌ای خود در حدود ۳۶درصد شده در حالی که بنا بر آخرین گزارش بانک مرکزی رشد سپرده‌های شبکه بانکی در سال ۹۸ حدود ۲۵درصد بوده و این امر موجب افزایش سهم بازار منابع بانک صادرات به ۳/ ۸درصد شده است. به علاوه ترکیب منابع بانک صادرات نیز به نفع منابع ارزان‌قیمت تغییر یافته که این امر در کاهش بهای تمام‌شده پول تاثیر قابل‌توجهی داشته است. مانده مصارف تسهیلاتی بانک صادرات هم در سال گذشته رشدی برابر با ۳۰درصد داشته در صورتی که مانده تسهیلات در شبکه بانکی براساس گزارش بانک مرکزی رشدی در حدود ۲۰درصد را به ثبت رسانده و به این ترتیب سهم بازار تسهیلات بانک صادرات به بیش از ۷درصد رسیده است.

بانک صادرات همچنین تاکید کرده با توجه به عزم مدیریت این بانک برای دستیابی به سود عملیاتی و سود خالص قابل قبول در سال‌جاری، افزایش پرداخت تسهیلات و بهبود پرتفوی تسهیلاتی در دستور کار بانک صادرات قرار دارد. برآورد بانک صادرات از تغییرات در مانده ذخایر مطالبات مشکوک‌الوصول این بانک هم حاکی است با توجه به تاثیر وصول مطالبات بر بهبود جریان نقدی و فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات از یکسو و کاهش هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول از سوی دیگر، هدف مدیریت بانک در این مورد کاهش ۳۰درصدی مطالبات غیرجاری در سال ۹۹ است که با توجه به کنترل مطالبات این بانک در سال ۹۸ تحقق این هدف یا لااقل عدم افزایش مطالبات امکان‌پذیر بوده و در نتیجه انتظار افزایش با اهمیتی در هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول در سال ۹۹ نمی‌رود.

براساس گزارش بانک صادرات این بانک ۵/ ۱۷ هزار میلیارد تومانی که دومین بانک  بورسی از نظر شاخص سرمایه محسوب می‌شود در صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده تلفیقی خود در ۱۲ ماه منتهی به اسفندماه سال گذشته در شرکت اصلی به ازای هر سهم ۷ریال سود محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن با ۱۶۸ ریال زیان، رشدی معادل ۱۰۴درصد را به ثبت رسانده است. همچنین سود تلفیقی این بانک با کاهش ۳۳درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن مبلغ  ۱۵۵ ریال را برای هر سهم شناسایی کرده است.