در این میان بنگاه‌های اقتصادی به‌دلیل قوانین و مقررات متعدد و بسیار با چالش‌های زیادی نیز روبه‌رو هستند. یکی از مواردی که در حوزه شرکت‌ها و راهبری آنها مطرح بوده و اهمیت بسزایی دارد، برگزاری مجامع سالانه شرکت‌ها است؛ مجامع بسیاری از شرکت‌ها با توجه به سال مالی آنها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از اوایل سال جدید باید برگزار شوند، اما امسال با شروع فصل مجامع شرکت‌ها رنگ و بوی دیگر به خود گرفت، زیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری مجامع شرکت دیگر با حضور بیش از نیمی از سهامداران امکان‌پذیر نبود و ناگزیر باید یا براساس ابلاغیه مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا فقط یا با حضور حداکثر ۱۵ سهامدار در مجمع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا اینکه به‌صورت آنلاین برگزار شود.

بر این اساس، بسیاری از شرکت‌ها در کشور مجمع سالانه خود را به‌صورت آنلاین برگزار کردند که در این میان مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب نیز برای سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند سال ۹۸ به‌صورت آنلاین و با حضور صاحبان ۶۳/ ۹۶ درصد از سهام برگزار شد. این مجمع به‌صورت پخش زنده اینترنتی در خرداد ۹۹ در بندرعباس به گونه‌ای برگزارشد که تعداد کل بازدیدکنندگان ۲۱ هزارو ۳۲۱ نفر بود و همچنین به‌طور همزمان ۱۷ هزار و ۲۰۰ نفر از سایت موردنظر بازدید کردند که حاکی از استقبال سهامداران و طرفداران سهام فولاد هرمزگان از این مجمع بود.

با تدابیر اتخاذ شده از سوی شرکت فولاد هرمزگان علاوه بر اینکه پاسخگویی به‌صورت آنلاین از اعضای هیات مدیره مجمع امکان‌پذیر شد، پس از پایان ‌کار مجمع، مدیر عامل شرکت به سوالات رسانه‌های خبری به‌صورت آنلاین پاسخ داد.

این شیوه از برگزاری مجمع سالانه در شرکت فولاد هرمزگان حاکی از آن است که می‌توان با اتخاذ تدابیر اساسی تهدید را به فرصت تبدیل کرد و حتی شیوع ویروس کرونا نمی‌تواند مانع از برگزاری بسیاری از گردهمایی‌های مهم از سوی شرکت‌ها و سازمان‌ها شود و در صورت تداوم ویروس کرونا در کشور، مانعی برای برگزاری مجامع مهم وجود نخواهد داشت.