خودکفایی بازار داخل با تولید انواع رزین

سامرند ناسوتی ادامه داد: از وظایف دیگر رزین، چسبندگی به سطح است. اگر چسبندگی پوشش به سطح زیرین خوب باشد می‌تواند بسیاری از خواص را حفظ و به صورت یک محافظ دائمی ‌عمل کند. مقاومت در برابر عوامل خورنده یکی دیگر از وظایف رزین در رنگ است. فیلم حاصل از رزین می‌تواند به عنوان سد عمل کرده و مانع از دسترسی عوامل خورنده به سطح شود؛ اما از آنجا که هیچ‌کدام از مواد آلی تشکیل‌دهنده فیلم قادر نیستند در مقابل  نفوذ گازها و رطوبت مقاومت طولانی داشته باشند بنابراین از رنگ‌دانه‌ها برای کاهش نفوذ عوامل خورنده استفاده می‌شود.

ناسوتی در مورد کاربرد این محصول در صنایع مختلف گفت: رزین‌های اکریلیک از پلیمریزاسیون رادیکالی منومرهای اکریلیکی و استرهای آنها (اکریلات‌ها و متا اکریلات‌ها) تهیه می‌شوند. در حال حاضر بیش از ۱۴۰ محصول مختلف در سیماب رزین تولید می‌شود که در صنایع مختلفی چون خودروسازی، چسب، نساجی، چرم، کاشی و سرامیک قابل استفاده است.

وی مزیت محصولات این شرکت نسبت به رقبای داخلی را کیفیت مواد اولیه در تولید محصول نهایی به خصوص نوع مونومرها دانست و گفت: تا دو سال گذشته بخشی از مشتریان محصولات ما از اقلام وارداتی استفاده می‌کردند اما کیفیت رزین‌های تولیدی شرکت باعث شده که واردات ۸۰ محصول شرکت به صفر برسد و بتوانیم تمامی‌نیاز بازارهای داخلی را تامین کنیم. برخی محصولات ما رقیب داخلی نیز دارد، اما بیش از ۵۰ درصد از محصولات به دلیل فرمولاسیون ویژه و مبتنی بودن بر تکنولوژی پیچیده و دانش فنی رقیب داخلی ندارد.

ناسوتی در مورد ظرفیت تولید و میزان صادرات محصولات شرکت گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید شرکت سالانه ۸ هزار تن انواع رزین است که سال گذشته، ۶ هزار تن انواع محصولات تولید شده است که از این میزان ۸۵ تن به کشورهای دیگر صادر شده است. همچنین در حال بازاریابی برای توسعه صادرات و افزایش سهم محصولات خود در بازارهای بین‌المللی هستیم.