به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از بلومبرگ، این مدیر ۵۳ ساله گفت: «بلیت‌های ۹۹/ ۹ یورویی از نظر زیست‌محیطی و اقتصادی نشانه بی‌مسوولیتی هستند.»

وی همچنین گفت، این شرکت که بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی اروپا است برای بازپرداخت وام‌های دولتی که برای گذار از بحران همه‌گیری کرونا دریافت کرده بود و باید تا سال ۲۰۲۳ تسویه کند اکنون به دنبال تامین مالی در بازارهای سرمایه است.

اسپور گفت: «لوفت‌هانزا بدون بدهی نخواهد بود و ما برای بازپرداخت پول مالیات‌دهندگان در سوئیس، آلمان و اتریش، به دنبال دریافت وام‌های بازار هستیم. ترجیح ما بر این است که به بازار سرمایه بدهکار باشیم تا به مالیات‌دهندگان.»

پس از هفته‌ها کشمکش با دولت آلمان بر سر بسته نجات مالی ۹ میلیارد یورویی و تصویب سهامداران با دریافت آن، این شرکت هواپیمایی آلمانی از ورشکستگی نجات پیدا کرد.

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا پس از شروع همه‌گیری ویروس کرونا از رونق یک دهه اخیر مسافرت‌های جهانی محروم شد و ذخایر نقدینگی آن کاهش یافته بود. به همین خاطر هم در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بود.

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا در سال ۱۹۵۳ فعالیت خود را در شهر کلن، آلمان آغاز کرد و دفتر مرکزی آن نیز در همین شهر مستقر است. پایگاه اصلی پروازهای این شرکت فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت است.