به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از بلومبرگ، دوسمان در جلسه‌ای که به صورت کنفرانس تصویری و به مناسبت رونمایی از مدل مفهومی خودروی برقی ای-ترون کیو ۴ برگزار شد گفت که برنامه دارد تا خط تولید آئودی را بازبینی کند و روند توسعه وسایل‌نقلیه در آئودی که زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس‌واگن است را تسریع دهد. 

او که برای نخستین بار از زمان قبول این مسوولیت در ماه آوریل سخن می‌گفت، یادآور شد: «ما بحران کنونی ناشی از شیوع کرونا را به یک فرصت یا حتی دعوتی به آزمودن روش‌های نوین تبدیل خواهیم کرد. ما در این راه باید کار بزرگی انجام دهیم.»

دوسمان که مدیر پیشین شرکت بی‌ام‌و بوده با هدف بازگرداندن سطح سودآوری آئودی پس از سال‌ها کشمکش در سطح مدیریتی این خودروساز به‌کار گرفته شده است؛ بحرانی که پس از افشای دیزل‌گیت در سال 2015 در برخی مدل‌های دیزلی فولکس‌واگن تا به امروز گریبانگیر این شرکت نیز شده است. در واقع درآمدزایی آئودی برای گروه فولکس‌واگن در راستای تامین مالی بزرگ‌ترین حرکت خودروسازی به سوی تولید خودروهای برقی حیاتی است؛ در حالی که ویروس کووید-19 نیز موجب افزایش فشارها برای انعطاف بیشتر این غول خودروسازی در حفاظت از نقدینگی خود شده است.

برند آئودی طی سال‌‌های گذشته با برخی از وقفه‌های عملیاتی روبه رو بوده  که پروژه‌های این شرکت را برای تولید خودروهای برقی به تعویق انداخته‌اند؛ پروژه‌ای که قرار است بنابر آن ظرفیت رقابت مدل‌های برقی برندهای زیرمجموعه فولکس را با تسلا ایجاد کند. آئودی همچنین در این سال‌ها شاهد کناره‌گیری برخی از اعضای هیات‌مدیره خود بوده است و در سال گذشته نیز به دلیل آغاز اجرای مقررات جدید و سختگیرانه‌تر کنترل آلایندگی خودروها در اروپا، مسیر ناهمواری را برای تولید محصولاتش پیش روی خود دید.

قرار است مدل برقی ای-ترون کیو 4 گزینه‌های برقی آئودی برای سال آتی را گسترش دهد، که یار جدید شاسی‌بلند ای-ترون سال 2018 خواهد بود و نیز خودروی برقی اسپورت ای-ترون جی‌تی که قرار است بر پایه فناوری پورشه، دیگر برند زیرمجموعه فولکس ساخته و تولید شود. یکی از اقدامات کلیدی دوسمان از زمانی که مدیریت آئودی را عهده‌دار شده آن بود که یک کارگروه مهندسی را برای توسعه خودروهای برقی جدید تا سال 2024 راه‌اندازی کرده است. اما در جریان این کنفرانس ویدئویی، هیلدگراد ورتمن، افسر ارشد فروش این خودروساز نیز خبر داد که فروش در ایالات‌متحده در حال رشد است و تقاضا در چین نیز به تازگی در مسیر بهبود قرار گرفته است؛ با این حال روند بهبود در اروپا با شتاب کندتری حرکت می‌کند. 

آئودی درنظر دارد که تا سال 2025، 9 هزار و 500 نفر از کارکنان خود را در آلمان تعدیل کند تا بتواند درآمد خود را در اروپا به اندازه 6 میلیارد یورو افزایش دهد.