گروه تی‌یوآی، شرکت چندملیتی هتلداری و گردشگری است که بخش اعظم آن انگلیسی- آلمانی است و در زمینه مدیریت شرکت‌های هواپیمایی و خطوط چارتر، خطوط کشتی‌های کروز، ارائه خدمات هتلداری، خدمات توریستی و مسافرتی فعالیت می‌کند.

این شرکت اعلام کرد برای ماه‌های آینده، تمرکز خود را فقط بر پرواز از بزرگترین فرودگاه‌های خود در انگلستان معطوف کرده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از بی‌بی‌سی، سخنگوی شرکت مسافرتی تی‌یو‌آی برنامه‌هایی را برای از سرگیری پروازها از 4 اکتبر برای نیمه تعطیلات در نظر گرفته است.

وی گفت: «در راستای اجرای توصیه‌های دولت و همگام شدن با تغییر تقاضاهای سفر، رویکردی پویا برای شروع مجدد تعطیلات در پیش گرفته‌ایم.»

سخنگوی این شرکت اعلام کرد توقف پروازها از آبردین و خروج از این شهر، تصمیم فوق‌العاده دشواری برای شرکت تی‌یو‌آی بوده است، اما در طول زمستان با هفته‌ای دو پرواز از آبردین به این-تنریف پروازها را از سر می‌گیریم و در برنامه تعطیلات تابستانی سال 2021 میلادی، پروازها به طیف کامل‌تری از مقاصد شرکت مسافرتی تی‌یو‌آی انجام خواهد شد. 

به دلیل اجرای قانون 14 روز قرنطینه، شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت بریتانیایی جت2 همه پروازهای این شرکت را از اسپانیا به اسکاتلند متوقف کرده است.

پس از آنکه نخست وزیر نیکولا استورژون دستور داد اجازه نمی‌دهد پل هوایی به این کشور ایجاد شود، مسافرانی که از اسپانیا به اسکاتلند سفر می‌کنند مجبور هستند 14 روز در قرنطینه بمانند.

در اوایل هفته اعلام شده بود که کشورهای اسپانیا و صربستان در فهرست معافیت قرنطینه قرار دارند، اما به دلیل نگرانی از شیوع کووید-19 از این فهرست حذف شدند.