وی در ادامه افزود: در نظر داریم در سال‌جاری سه صندوق دیگر را راه‌اندازی کنیم. همچنین برنامه افزایش سرمایه را مدنظر داریم که در سال‌جاری انجام خواهد شد. در تلاش هستیم که پس از ایجاد و راه‌اندازی ابزارهای اولیه، سبدگردان داریک پارس را وارد عرصه‌های نوین مالی بکنیم. یکی از محورهای فعالیت ما در آینده، نوآوری‌های مالی در صنعت سبدگردانی خواهد بود. شهرآبادی در مورد مشکلات موجود سبدگردان‌ها بیان کرد: طی چند ماهی که از عمر این سبدگردان می‌گذرد، تنگناها و مشکلاتی را در کار خود و دیگر شرکت‌های سبدگردان مشاهده کرده‌ایم که رفع این مشکلات، می‌تواند بر افزایش کارآیی کمی ‌و کیفی فعالیت سبدگردان‌ها اثر مثبت بگذارد. مدیرعامل سبدگردان داریک پارس یک چالش مهم را در طولانی بودن فرآیند صدور مجوز ابزارها از سوی سازمان بورس می‌داند.  به‌عنوان نمونه دریافت مجوز فعالیت یک صندوق ۴ تا۵ ماه طول می‌کشد که زمان بسیار زیادی است و ممکن است در این چند ماه روند بازار تغییر کند. در نتیجه اهدافی که مدیران سبدگردان‌ها در نظر دارند، انجام نخواهد شد. هرچند می‌دانیم سازمان هم مشکلات خود را دارد. وی افزود: دومین مشکل، وجود سبدگردان‌های غیررسمی  در سطح کشور است که بیشتر، افراد حقیقی این اقدام را انجام می‌دهند و وارد قرارداد و مذاکره با سرمایه‌گذاران می‌شوند. باید گفت این اقدام به بازار سرمایه لطمه خواهد زد و ماهیتا این کار غیرقانونی محسوب می‌شود و چون نظارتی بر این اقدام نیست ممکن است هر نوع کلاهبرداری رخ دهد.شهرآبادی افزود: از طرفی هم نام سبدگردانی خدشه‌دار می‌شود و اعتماد مردم هم به این صنعت از بین خواهد رفت. به نظرم سازمان بورس باید تدابیری را بیندیشد که از این صنعت سوء استفاده نشود.  شهرآبادی معتقد است که الزام خرید ملک برای شرکت‌های سبدگردان اشتباه است و در این خصوص گفت:  این الزام باعث می‌شود که کل سرمایه یک سبدگردان در خرید ساختمان بلوکه شود و در نتیجه قدرت سبدگردانی را از محل سرمایه خود به صفر برساند. به نظرم ملزم شدن سبدگردان‌ها به خرید ساختمان اداری، نهایتا لطمه زدن به کسب و کار سبدگردان‌ها است.  

وی اظهار کرد: چهارمین مشکل که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، الزامات موجود در خصوص ترکیب سهامداری است که مشکلاتی را برای ورود سهامداران جدید ایجاد می‌کند. پنجمین مشکل، بالقوه است و ممکن است که در آینده رخ دهد. این چالش زیاد شدن تعداد شرکت‌های سبدگردان رسمی ‌است. همان‌طور که می‌دانید هر بازاری کششی دارد و اگر تعداد سبدگردان‌ها هم از حدی بیشتر شود، در بازار تاثیر منفی خواهد گذاشت. امیدوارم سازمان بورس برآورد درستی از کشش بازار برای سبدگردان‌های رسمی ‌داشته باشد و بر این اساس مجوز  جدید دهد. آخرین چالش، سختی در جذب نیروهای مناسب برای سبدگردان‌ها است و سازمان بورس هم الزامات خاصی را در این خصوص و در رابطه با مدارک بورسی نیروها گذاشته است که نیاز به بازبینی دارد. چون نیروهای دارای مدارک بورسی به‌شدت کمیاب هستند.

شهرآبادی تاکید کرد اگر سازمان، شرایط را در این صنعت تسهیل کند، قطعا فعالیت سبدگردان‌ها توسعه می‌یابد و موجب افزایش کارآیی و کیفیت سرمایه‌گذاری‌ها و هدایت بیشتر سهامداران و سرمایه‌گذاری‌های درست خواهد شد.