کرونا و رکود اقتصادی  راه توسعه را نبسته است

مدیرعامل گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز با بیان اینکه در حال حاضر با عنایت به پروژه‌های تحت پیمان، شرکت با تمام ظرفیت خود فعالیت می‌کند، گفت: گروه کارخانه‌های یاقوت صنعت تبریز با به‌کارگیری طراحی‌های نوین در خط تولید، موفق به تولید و ارائه محصولات باکیفیت شده و براساس رویکرد دستیابی به حداقل ضایعات و فرآیندهای سازگار با محیط‌زیست، برای تولید محصول باکیفیت و بهره‌وری بالا از حداقل مواد اولیه و در نتیجه دستیابی به حداکثر سود گامی بلند برداشته است.

نیما فربودفام گفت: این گروه برای استفاده حداکثری از مزایای رقابتی و تولید منطبق با استانداردهای تعریف‌شده توجه ویژه بر کنترل کیفیت محصولات داشته و عوامل مؤثر بر فرآیند کنترل کیفیت در این شرکت‌ها براساس درجه اهمیت آن با تکنیک‌های مهندسی اولویت‌بندی شده است. مدیرعامل گروه کارخانه‌های یاقوت صنعت تبریز با اشاره به اینکه اساسی‌ترین مشکل در این صنعت عدم ثبات قیمت مواد خام مصرفی در بازار از ‌جمله آهن‌آلات، سیم جوش، رنگ و ... است خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر با نوسانات شدید قیمت در بازار، گریبانگیر این صنعت ما بوده است.

فربودفام در خصوص پروژه‌های در حال اجرای شرکت گفت: حمل و نصب سازه فلزی پارک آبی خاوران به وزن تقریبی ۶۹۱ تن، ساخت و نصب سازه فلزی پل راه‌آهن میانه - تبریز به وزن تقریبی ۱۶۳ تن، ساخت و نصب سازه فلزی پل رودخانه اهر چای، ساخت و نصب سازه فلزی پل محور رامهرمز – بهبهان، ساخت و نصب سازه فلزی سوله فرآوری سنگ در ارومیه، ساخت و نصب سازه فلزی سالن پایانه مرز رازی و... از نمونه فعالیت‌هایی است که این شرکت در حال اجرا است. وی تاکید کرد: گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز با اتکا به توانمندی‌های مدیریتی، تجهیزاتی و فنی، توانایی طراحی و اجرای انواع سازه‌های فلزی سبک و سنگین از قبیل سازه‌های صنایع ذوب، ریخته‌گری و نورد، انواع سوله‌های صنعتی، طراحی و اجرای انواع آشیانه هواپیما، سازه پل‌های سنگین فلزی و همچنین طراحی و ساخت انواع جرثقیل‌های سقفی را در تُناژهای مختلف دارد. وی ادامه داد: این گروه با به‌کارگیری دستگاه‌ها و وسایل پیشرفته در امر مونتاژ، جوشکاری اتوماتیک و شات بلاست توانسته سازه‌هایی با کیفیت برتر و مطابق استانداردهای بین‌المللی تولید کند. تولید و نصب بیش از ۱۰۰ هزار تن سازه‌های فلزی سنگین و سبک و تولید و نصب بیش از ۲۰۰ دستگاه جرثقیل سقفی در تناژهای ۴ تا ۱۰۰ تن ازجمله فعالیت‌های این شرکت است. همچنین مدیرعامل گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز با توجه به شیوع ویروس کرونا در مورد چگونگی فعالیت این مجموعه اظهار کرد: فعالیت‌های مجموعه به‌صورت سفارش محور بوده و به‌صورت تولید روتین فعالیت نمی‌کنیم، با توجه به این‌که پروسه تولید در این کار زمان‌بر است و برای مثال اتمام یک پروژه نیازمند ۶ ماه زمان است، وضعیت فعلی آسیب چندانی به ما وارد نکرده، زیرا محصولاتی که امروز تولید می‌شود چند ماه قبل سفارش داده‌شده‌اند.

فربودفام افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا سفارش‌هایی را در اختیار داشتیم و به همین دلیل فعلا وضعیت بد ناشی از شیوع این ویروس گریبانگیر ما نشده، اما احتمال دارد عوارض این وضعیت در بلندمدت نمود پیداکرده و مشکلاتی به وجود آورد.

مدیرعامل گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز با تاکید بر سفارش محور بودن این مجموعه و بیان اینکه اصلی‌ترین پارامتر تاثیرگذار در این مجموعه بحث بازاریابی است، عنوان کرد: با تقویت بحث بازاریابی سعی در تقویت ظرفیت خطوط تولیدی داریم، می‌توان گفت بازار شمال‌غرب کشور را به دست آورده‌ایم و درصدد توسعه بیشتر مجموعه در سطح کلان کشوری هستیم، به‌تازگی در جنوب و شرق ایران و همچنین استان تهران بسترهایی را برای فعالیت آماده کرده‌ایم.

مدیرعامل گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز با اشاره به اینکه در حال حاضر این شرکت  توانسته به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای هزار نفر اشتغال‌زایی داشته باشد، افزود: این شرکت با توجه به استراتژی‌های مالی، تولید و بازاریابی، در زمینه افزایش بهره‌وری گامی موثر برداشته و توانسته است با در نظر گرفتن تولید در مقیاس منطقه‌ای و جهانی با رویکرد نوآوری در محصول و فرآیند ساخت، توجه به زنجیره تامین، اصول مشتری‌مداری، تحویل محصولات به مشتریان به نحو مناسب و در زمان رقابتی توافق شده، پاسخگویی و ارتباط مسوولانه با مشتریان و تلاش برای افزایش سطح رضایت‌مندی مشتریان و همچنین برقراری روابط سودمند متقابل با تامین‌کنندگان مواد اولیه، در فضای رقابتی عملکرد مناسبی داشته و به موفقیت‌های بلندمدت و رقابت‌پذیری بالای بین‌المللی دست یابد.

فربودفام با بیان اینکه  این گروه توانسته تولید و صادرات سازه‌های فلزی به کشورهای همسایه از ‌جمله آذربایجان، ترکمنستان، عراق و ... داشته باشد، ادامه داد: برای سال جدید به دنبال تقویت خط تولید، افزایش نیروی کاری و راندمان شرکت در راستای افزایش سطح رضایت‌مندی مشتریان هستیم؛ همچنین حضور در بازار سرمایه نیز از برنامه‌های سال‌جاری است.