این شرکت خرده‌فروشی آمریکایی، دارای بزرگ‌ترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موادغذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان است و در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در رده اول قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از فاکس بیزینس تا کنون استفاده از ماسک برای کارمندان این شرکت الزامی بوده است، ولی برای مشتریان اجباری نبوده است؛ اما از شنبه گذشته در ایالت لوئیزیانا مانند 20 ایالت دیگر آمریکا استفاده از ماسک برای همه اجباری شده است.

سخنگوی والمارت به فاکس نیوز گفت: «ما در طول همه‌گیری، به پروتکل‌ها بهداشتی و اقدامات مبارزه با کووید-19 عمل کرده‌ایم و از تاریخ 9 جولای نیز در همه فروشگاه‌های والمارت یادآوری اهمیت و ضرورت استفاده از ماسک و محافظ صورت را به مشتریان خود به اجرا گذاشته‌ایم.»

دن مک کوی، شهردار شهر آلبانی در ایالت نیویورک، در یک جلسه مطبوعاتی ضمن ابراز نگرانی گفت، در بازدید اخیری که از یک فروشگاه محلی والمارت داشت از عدم اجرای سیاست استفاده از ماسک در این فروشگاه، ناراحت شده است. وی این پرسش را نیز مطرح کرد که چرا بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروش ایالات متحده زودتر از این سفیران سلامتی را در فروشگاه‌های خود مستقر نکرده است. در ضمن مک کوی از اقدام اخیر والمارت مبنی بر استقرار سفیران سلامتی و الزام استفاده از ماسک در فروشگاه‌های این شرکت نیز تشکر و قدردانی کرد.

والمارت اعلام کرد: «ما به همه مشتریان توصیه اکید می‌کنیم که در راستای تصمیمات اتخاذ شده از سوی مقامات محلی در مورد اقدامات مبارزه با ویروس کرونا از ماسک و پوشش‌های محافظ صورت استفاده کنند، زیرا همه ما باید نقش خود را در رعایت بهداشت عمومی به بهترین نحو ایفا کنیم.»

سخنگوی والمارت افزود: «مدیریت فروشگاه با اجرای قوانین محلی برای درک چگونگی همکاری بهتر در مورد نگرانی‌هایی که برای عدم استفاده از ماسک و پوشش صورت وجود دارد با مقامات محلی و ایالتی همکاری می‌کند.» فیلم‌هایی در فضای مجازی پخش شده است که نشان می‌دهد کارمندان در فرشگاه‌های والمارت، در ایالت‌هایی که استفاده از ماسک اجباری شده است، از ارائه خدمات به مشتریان بدون ماسک امتناع می‌کنند.