شش سال تلاش پویندگان برای تولید مانیتور ویربل سعادت

مدیر تحقیقات شرکت پویندگان راه سعادت با اشاره به اینکه فاز امکان‌سنجی این پروژه در سال ۱۳۹۳ با هدف تولید سیستم تله‌مانیتورینگ ارزان برای مانیتور بیماران قلبی با ریسک بالا آغاز شد، می‌گوید: برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۴ سیستم ECG Patch  با قابلیت مانیتورینگ یک لید قلبی (تفاوت پتانسیل الکتریکی بین دو نقطه قلب) طراحی شد که روی سینه بیمار نصب می‌شد و سیگنال الکتروکاردیوگراف (ECG) وی را از طریق بلوتوث به سیستم سانترال منتقل می‌کرد. اما پویندگان راه سعادت برای توسعه بیشتر این محصول در سال ۱۳۹۵ ورژن اولیه دستگاه مانیتور ویربل را طراحی کرد. این محصول دارای یک صفحه نمایش ۵/ ۳ اینچ لمسی بود و از قابلیت اندازه‌گیری ECG، اندازه‌گیری میزان اشباع خون (SPO۲) و سیگنال تنفسی برخوردار بود. همچنین در این محصول تمامی سیگنال‌های ثبت شده از طریق ماژول وای فای و به‌صورت بی‌سیم به سانترال منتقل می‌شدند. آنها دوباره همه بخش‌های سخت‌افزاری دستگاه برای کاهش وزن، مدیریت مصرف و سایز محصول را طراحی و ورژن ۲ دستگاه را در سال ۱۳۹۶ نهایی کردند. سپس به‌منظور راحتی کاربران، قابلیت شارژ موبایلی (Type C) در سال ۱۳۹۷ را به این محصول افزودند و ورژن ۳ آن را تکمیل کردند.

 مانتیور ویربل نیمه دوم امسال به بازار عرضه خواهد شد

سرانجام سال 1398 به‌منظور بارگذاری سیگنال‌های حیاتی (سیگنال  ECG و...) و پارامترهای اندازه‌گیری شده در بستر اینترنت طبق مفاهیم فضای پردازشی ابری در سرور (Cloud)، بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه را بهبود دادند و ورژن 4 آن را برای بهره‌برداری آماده کردند. در همین سال همه مدارک انتقال به مرحله تولید را فراهم کردند و در پایان سال موفق به دریافت نشان CE اتحادیه اروپا شدند. شرکت پویندگان راه سعادت در تیر ماه 1399 مجوز تولید محصول مانیتور ویربل را از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی گرفت و حال «رضا شالباف» به «دنیای‌اقتصاد» خبر می‌دهد: این محصول ساخت ایران، نیمه دوم سال 1399 به بازار عرضه خواهد شد و تا پایان سال نیز به تولید انبوه خواهد رسید. وی با بیان اینکه برای تولید این محصول، زیرساخت‌های تولیدی جدیدی ایجاد شده و همچنان درحال ایجاد است، توضیح می‌دهد: خرید زمین در شهر پردیس و ساختمان ۵ هزار متری در خیابان اتحاد برای واحدهای جدید R&D و تولید، خرید دستگاه‌های CNC، اسپارک و... برای تولید سریع و با کیفیت قالب‌ها و نمونه‌های تحقیقاتی و همچنین خرید دستگاه SMD پیشرفته پرسرعت و اتوماتیک برای مونتاژ بردهای الکترونیکی، زیرساخت‌های فراهم‌شده هستند. به‌گفته مدیر تحقیقات شرکت پویندگان راه سعادت برای امور حقوق و مزایای پرسنلی، نمونه‌سازی بردهای الکترونیکی، قالب‌سازی و... این محصول حدود 5 میلیارد تومان هزینه شده است. دکتر شالباف درباره ظرفیت ماهانه تولید این محصول نیز اظهار می‌کند: بسته به استقبال از این پروژه، ظرفیت تولید می‌تواند تا 500 عدد در ماه افزایش یابد.

 سامانه‌ای هوشمند در تشخیص بیماری‌های قلبی از راه دور

آن‌گونه که مدیر تحقیقات شرکت پویندگان راه سعادت درباره کاربرد دستگاه ویربل می‌گوید، این سامانه دستیاری مناسب برای کادر درمانی به‌شمار می‌رود و حتی در مواردی که پزشک به‌دلیل نبود علائم ظاهری قادر به تشخیص بیماری فرد نباشد، به کمک این دستگاه می‌تواند آن را تشخیص بدهد.

دکتر شالباف با اشاره به تعداد کم متخصصان قلب در کشور و به‌ویژه محروم بودن بسیاری از شهرهای کوچک و مناطق دورافتاده از این تخصص،‌ تصریح می‌کند: در چنین مواقعی می‌توان از سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های قلبی با بهره‌گیری از مانیتورینگ از راه دور علائم حیاتی به‌خوبی بهره برد؛ حتی با استفاده از این سامانه می‌توان از تحمیل هزینه‌های زیاد به بیماران قلبی بستری شده در بیمارستان‌ها جلوگیری کرد.

وی با اظهار اینکه کادر درمانی با کمک این سامانه می‌توانند با حداقل سربار زمانی و از راه دور، سریع‌ترین تصمیم را برای حل مشکل بیماران قلبی بگیرند و به آن پاسخ مناسب بدهند، تاکید می‌کند: درواقع این راهکار مانیتورینگ آنلاین، لحظه‌ای و از راه دور علائم حیاتی به‌ویژه سیگنال قلبی افراد، برای بیمارانی کاربرد دارد که به‌تازگی عمل جراحی قلب داشته‌اند و دوره ریکاوری را در منزل می‌گذرانند یا دارای ریسک بالا و مشکل حاد قلبی هستند و احتمال سکته قلبی در آنها زیاد است.

 اولویت تشخیص بیماری‌های قلبی از راه دور با همه‌گیری کرونا

شالباف همچنین با تاکید بر اینکه همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، تشخیص بیماری‌های قلبی از راه دور و بدون حضور بیمار در بیمارستان را در اولویت کاری نظام پزشکی کشورهای دنیا و سازمان‌های بین‌المللی همچون WHO قرار داده است، می‌گوید: سامانه تشخیص اولیه بیماری‌های قلبی با استفاده از نوآوری در طراحی گجتی با وزن کم و کارکرد طولانی‌مدت باتری، استخراج 12 لید از روی چهار لید و پیاده‌سازی نرم‌افزار اندازه‌گیری و تفسیر دانشگاه گلاسگو (استاندارد طلایی این حوزه) قادر به تشخیص مشکلات قلبی در مراحل ابتدایی و با علائم ظاهری کم است. مدیر تحقیقات شرکت پویندگان راه سعادت با بیان اینکه این سامانه جزو معدود سامانه‌های موجود دنیا با دقت و سرعت زیاد در تشخیص بیماری‌های قلبی به‌صورت برخط و غیربرخط است، توضیح می‌دهد: کادر درمانی یا کاربر دستگاه،‌ با نصب فقط شش الکترود ECG و پراب Spo2، به وسیله ماژول وای‌فای دستگاه ویربل، علائم حیاتی (سیگنال  ECG و...) و پارامترهای اندازه‌گیری شده را از طریق مودم/ روتر در بستر اینترنت طبق مفاهیم فضای پردازشی ابری در سرور (Cloud) بارگذاری می‌کند. وی با بیان اینکه در این راهکار در سرور مربوطه، ابتدا 12 لید سیگنال ECG با الگوریتم‌های نوآورانه‌ای از روی شش الکترود اتصالی به بیمار ساخته می‌شود، ادامه می‌دهد: سپس نرم‌افزار آنالیز و تحلیل سیگنال‌های ECG دانشگاه گلاسگو نصب شده روی سرور، نقش پزشک هوشمند کمکی را بازی کرده و با تحلیل 12 لید سیگنال ECG، دستورات تشخیصی لازم را برای کادر درمانی یا پزشک متخصص قلب به‌صورت اتوماتیک ایمیل می‌کند؛ درنتیجه کادر درمانی در شرایط اضطراری، توسط این نرم‌افزار تشخیصی از وضعیت سلامت بیماران قلبی خود مطلع می‌شوند.

 دستگاه ویربل مجهز به قابلیت‌های استراتژیک 

شالباف دستگاه ویربل سعادت را مجهز به مادربرد،‌ سیستم عامل اختصاصی، ماژول ثبت سیگنال قلبی (ECG) با قابلیت تشخیص pace، ماژول اندازه‌گیری SPO2 برند ماسیمو، اندازه‌گیری دمای بدن، صفحه نمایش لمسی رنگی 5/ 3 اینچی، تشخیص افتادن یا حرکت بیمار از طریق سنسور شتاب‌سنج، آلارم دیداری و شنیداری، حافظه استاتیک داخلی برای ذخیره ترند اطلاعات و امکان اتصال به پورت USB برای دریافت اطلاعات بیان می‌کند. وی همچنین وزن ۲۵۰ گرمی، محافظت در مقابل الکتروشوک، اندازه‌گیری تنفس به روش سنجش امپدانس، قابلیت شارژ با شارژر موبایلی، توان مصرفی پایین و مدیریت مصرف انرژی (قابلیت 20 ساعت کارکرد پیوسته در حالت تله‌مانیتورینگ با دو باتری AA با ظرفیت 2500 mAh) را از ویژگی‌های این دستگاه برمی‌شمارد.

مدیر تحقیقات شرکت پویندگان راه سعادت با بیان اینکه برای تحلیل اتوماتیک سیگنال ECG، نرم‌افزار آنالیز و تفسیر دانشگاه گلاسگو به دستگاه  اضافه شده است، می‌گوید: این نرم‌افزار قدرتمند دارای دو بخش Measurement و Interpretation است که بخش Measurement به اندازه‌گیری و گزارش پارامترهای مهم سیگنال ECG پرداخته و بخش Interpretation به کمک نتایج بخش Measurement به تشخیص بیماری می‌پردازد. به‌گفته شالباف، نرم‌افزار گلاسگو دارای قابلیت ارائه تفسیرهای قدرتمند با توانایی پوشش رده‌های مختلف سنی، جنسیتی و نژادی است که باتوجه‌به اعتبارسنجی نتایج این تحلیل‌ها با استفاده از پایگاه‌های داده متفاوت، می‌تواند درصورت نیاز ملاک بسیار مناسبی برای تشخیص بیماری‌های قلبی باشد؛ بنابراین اگر از این نرم‌افزار استفاده نشود، برای دستیابی به تعدادی از این تحلیل‌ها نیازمند انجام آزمایش‌های تشخیصی پیچیده و پرهزینه‌تری هستیم.

 قابل رقابت کیفی و کمی با نمونه‌های وارداتی 

وی همچنین در مقایسه مانیتور ویربل سعادت با نمونه‌های خارجی آن از نظر قیمت و کیفیت نیز توضیح می‌دهد: قیمت نمونه دستگاه پایه ویربل سعادت با وای‌فای حدود 550 دلار است که در صورت داشتن شارژر، 650 دلار و با داشتن SPO2 حدود هزار دلار تمام می‌شود؛ درحالی‌که قیمت تمام‌شده محصولات خارجی مشابه چهار برابر این اعداد است. شالباف به طراحی و تکنولوژی مانیتور ویربل سعادت و قابلیت‌های مشابه آن با محصولات پیشرفته آمریکایی، اروپایی و ژاپنی و همچنین کسب گواهینامه CE اتحادیه اروپا اشاره می‌کند و می‌گوید: قیمت کم، خدمات پس از فروش سریع، کالیبراسیون دوره‌ای، اکسسوری در دسترس با قیمت مناسب از مزیت‌های این محصول تولید ایران به‌شمار می‌رود که آن را در جایگاه رقابتی با سایر محصولات مشابه خارجی قرار داده است.

ندا علیزاده: بیش از 40 درصد مرگ‌ومیرها در کشور مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی و بیش از 30 درصد آن مرتبط با سکته‌های قلبی است. این آمار در آینده باوجود استرس‌های موجود در فرهنگ زندگی مدرن رو به گسترش می‌رود؛ به همین دلیل بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا در مراکز گوناگون خود، سامانه مانیتورینگ از راه دور بیمارانِ با ریسک بالای قلبی را جانمایی کرده‌اند. با کمک این سامانه مشکلات قلبی زودتر تشخیص داده می‌شود و درنتیجه فرد زودتر به بیمارستان مراجعه می‌کند و تست‌های تکمیلی‌تر را انجام می‌دهد؛ به این‌ترتیب از این راه، روزانه جان ده‌ها نفر نجات می‌یابد. حال یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی پس از سال‌ها مطالعه و تحقیق، تیر ماه امسال موفق به طراحی و تولید دستگاه مانیتورینگ از راه دور بیماران با ریسک بالای قلبی با نام «مانیتور ویربل» شده است.

 شش سال تلاش پویندگان برای تولید مانیتور ویربل سعادت

مدیر تحقیقات شرکت پویندگان راه سعادت با اشاره به اینکه فاز امکان‌سنجی این پروژه در سال 1393 با هدف تولید سیستم تله‌مانیتورینگ ارزان برای مانیتور بیماران قلبی با ریسک بالا آغاز شد، می‌گوید: برای نخستین‌بار در سال 1394 سیستم ECG Patch  با قابلیت مانیتورینگ یک لید قلبی (تفاوت پتانسیل الکتریکی بین دو نقطه قلب) طراحی شد که روی سینه بیمار نصب می‌شد و سیگنال الکتروکاردیوگراف (ECG) وی را از طریق بلوتوث به سیستم سانترال منتقل می‌کرد. اما پویندگان راه سعادت برای توسعه بیشتر این محصول در سال 1395 ورژن اولیه دستگاه مانیتور ویربل را طراحی کرد. این محصول دارای یک صفحه نمایش 5/ 3 اینچ لمسی بود و از قابلیت اندازه‌گیری ECG، اندازه‌گیری میزان اشباع خون (SPO2) و سیگنال تنفسی برخوردار بود. همچنین در این محصول تمامی سیگنال‌های ثبت شده از طریق ماژول وای فای و به‌صورت بی‌سیم به سانترال منتقل می‌شدند. آنها دوباره همه بخش‌های سخت‌افزاری دستگاه برای کاهش وزن، مدیریت مصرف و سایز محصول را طراحی و ورژن 2 دستگاه را در سال 1396 نهایی کردند. سپس به‌منظور راحتی کاربران، قابلیت شارژ موبایلی (Type C) در سال 1397 را به این محصول افزودند و ورژن 3 آن را تکمیل کردند.

 مانتیور ویربل نیمه دوم امسال به بازار عرضه خواهد شد

سرانجام سال 1398 به‌منظور بارگذاری سیگنال‌های حیاتی (سیگنال  ECG و...) و پارامترهای اندازه‌گیری شده در بستر اینترنت طبق مفاهیم فضای پردازشی ابری در سرور (Cloud)، بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه را بهبود دادند و ورژن 4 آن را برای بهره‌برداری آماده کردند. در همین سال همه مدارک انتقال به مرحله تولید را فراهم کردند و در پایان سال موفق به دریافت نشان CE اتحادیه اروپا شدند. شرکت پویندگان راه سعادت در تیر ماه 1399 مجوز تولید محصول مانیتور ویربل را از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی گرفت و حال «رضا شالباف» به «دنیای‌اقتصاد» خبر می‌دهد: این محصول ساخت ایران، نیمه دوم سال 1399 به بازار عرضه خواهد شد و تا پایان سال نیز به تولید انبوه خواهد رسید. وی با بیان اینکه برای تولید این محصول، زیرساخت‌های تولیدی جدیدی ایجاد شده و همچنان درحال ایجاد است، توضیح می‌دهد: خرید زمین در شهر پردیس و ساختمان ۵ هزار متری در خیابان اتحاد برای واحدهای جدید R&D و تولید، خرید دستگاه‌های CNC، اسپارک و... برای تولید سریع و با کیفیت قالب‌ها و نمونه‌های تحقیقاتی و همچنین خرید دستگاه SMD پیشرفته پرسرعت و اتوماتیک برای مونتاژ بردهای الکترونیکی، زیرساخت‌های فراهم‌شده هستند. به‌گفته مدیر تحقیقات شرکت پویندگان راه سعادت برای امور حقوق و مزایای پرسنلی، نمونه‌سازی بردهای الکترونیکی، قالب‌سازی و... این محصول حدود 5 میلیارد تومان هزینه شده است. دکتر شالباف درباره ظرفیت ماهانه تولید این محصول نیز اظهار می‌کند: بسته به استقبال از این پروژه، ظرفیت تولید می‌تواند تا 500 عدد در ماه افزایش یابد.

 سامانه‌ای هوشمند در تشخیص بیماری‌های قلبی از راه دور

آن‌گونه که مدیر تحقیقات شرکت پویندگان راه سعادت درباره کاربرد دستگاه ویربل می‌گوید، این سامانه دستیاری مناسب برای کادر درمانی به‌شمار می‌رود و حتی در مواردی که پزشک به‌دلیل نبود علائم ظاهری قادر به تشخیص بیماری فرد نباشد، به کمک این دستگاه می‌تواند آن را تشخیص بدهد.

دکتر شالباف با اشاره به تعداد کم متخصصان قلب در کشور و به‌ویژه محروم بودن بسیاری از شهرهای کوچک و مناطق دورافتاده از این تخصص،‌ تصریح می‌کند: در چنین مواقعی می‌توان از سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های قلبی با بهره‌گیری از مانیتورینگ از راه دور علائم حیاتی به‌خوبی بهره برد؛ حتی با استفاده از این سامانه می‌توان از تحمیل هزینه‌های زیاد به بیماران قلبی بستری شده در بیمارستان‌ها جلوگیری کرد.

وی با اظهار اینکه کادر درمانی با کمک این سامانه می‌توانند با حداقل سربار زمانی و از راه دور، سریع‌ترین تصمیم را برای حل مشکل بیماران قلبی بگیرند و به آن پاسخ مناسب بدهند، تاکید می‌کند: درواقع این راهکار مانیتورینگ آنلاین، لحظه‌ای و از راه دور علائم حیاتی به‌ویژه سیگنال قلبی افراد، برای بیمارانی کاربرد دارد که به‌تازگی عمل جراحی قلب داشته‌اند و دوره ریکاوری را در منزل می‌گذرانند یا دارای ریسک بالا و مشکل حاد قلبی هستند و احتمال سکته قلبی در آنها زیاد است.

 اولویت تشخیص بیماری‌های قلبی از راه دور با همه‌گیری کرونا

شالباف همچنین با تاکید بر اینکه همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، تشخیص بیماری‌های قلبی از راه دور و بدون حضور بیمار در بیمارستان را در اولویت کاری نظام پزشکی کشورهای دنیا و سازمان‌های بین‌المللی همچون WHO قرار داده است، می‌گوید: سامانه تشخیص اولیه بیماری‌های قلبی با استفاده از نوآوری در طراحی گجتی با وزن کم و کارکرد طولانی‌مدت باتری، استخراج 12 لید از روی چهار لید و پیاده‌سازی نرم‌افزار اندازه‌گیری و تفسیر دانشگاه گلاسگو (استاندارد طلایی این حوزه) قادر به تشخیص مشکلات قلبی در مراحل ابتدایی و با علائم ظاهری کم است. مدیر تحقیقات شرکت پویندگان راه سعادت با بیان اینکه این سامانه جزو معدود سامانه‌های موجود دنیا با دقت و سرعت زیاد در تشخیص بیماری‌های قلبی به‌صورت برخط و غیربرخط است، توضیح می‌دهد: کادر درمانی یا کاربر دستگاه،‌ با نصب فقط شش الکترود ECG و پراب Spo2، به وسیله ماژول وای‌فای دستگاه ویربل، علائم حیاتی (سیگنال  ECG و...) و پارامترهای اندازه‌گیری شده را از طریق مودم/ روتر در بستر اینترنت طبق مفاهیم فضای پردازشی ابری در سرور (Cloud) بارگذاری می‌کند. وی با بیان اینکه در این راهکار در سرور مربوطه، ابتدا 12 لید سیگنال ECG با الگوریتم‌های نوآورانه‌ای از روی شش الکترود اتصالی به بیمار ساخته می‌شود، ادامه می‌دهد: سپس نرم‌افزار آنالیز و تحلیل سیگنال‌های ECG دانشگاه گلاسگو نصب شده روی سرور، نقش پزشک هوشمند کمکی را بازی کرده و با تحلیل 12 لید سیگنال ECG، دستورات تشخیصی لازم را برای کادر درمانی یا پزشک متخصص قلب به‌صورت اتوماتیک ایمیل می‌کند؛ درنتیجه کادر درمانی در شرایط اضطراری، توسط این نرم‌افزار تشخیصی از وضعیت سلامت بیماران قلبی خود مطلع می‌شوند.

 دستگاه ویربل مجهز به قابلیت‌های استراتژیک 

شالباف دستگاه ویربل سعادت را مجهز به مادربرد،‌ سیستم عامل اختصاصی، ماژول ثبت سیگنال قلبی (ECG) با قابلیت تشخیص pace، ماژول اندازه‌گیری SPO2 برند ماسیمو، اندازه‌گیری دمای بدن، صفحه نمایش لمسی رنگی 5/ 3 اینچی، تشخیص افتادن یا حرکت بیمار از طریق سنسور شتاب‌سنج، آلارم دیداری و شنیداری، حافظه استاتیک داخلی برای ذخیره ترند اطلاعات و امکان اتصال به پورت USB برای دریافت اطلاعات بیان می‌کند. وی همچنین وزن ۲۵۰ گرمی، محافظت در مقابل الکتروشوک، اندازه‌گیری تنفس به روش سنجش امپدانس، قابلیت شارژ با شارژر موبایلی، توان مصرفی پایین و مدیریت مصرف انرژی (قابلیت 20 ساعت کارکرد پیوسته در حالت تله‌مانیتورینگ با دو باتری AA با ظرفیت 2500 mAh) را از ویژگی‌های این دستگاه برمی‌شمارد.

مدیر تحقیقات شرکت پویندگان راه سعادت با بیان اینکه برای تحلیل اتوماتیک سیگنال ECG، نرم‌افزار آنالیز و تفسیر دانشگاه گلاسگو به دستگاه  اضافه شده است، می‌گوید: این نرم‌افزار قدرتمند دارای دو بخش Measurement و Interpretation است که بخش Measurement به اندازه‌گیری و گزارش پارامترهای مهم سیگنال ECG پرداخته و بخش Interpretation به کمک نتایج بخش Measurement به تشخیص بیماری می‌پردازد. به‌گفته شالباف، نرم‌افزار گلاسگو دارای قابلیت ارائه تفسیرهای قدرتمند با توانایی پوشش رده‌های مختلف سنی، جنسیتی و نژادی است که باتوجه‌به اعتبارسنجی نتایج این تحلیل‌ها با استفاده از پایگاه‌های داده متفاوت، می‌تواند درصورت نیاز ملاک بسیار مناسبی برای تشخیص بیماری‌های قلبی باشد؛ بنابراین اگر از این نرم‌افزار استفاده نشود، برای دستیابی به تعدادی از این تحلیل‌ها نیازمند انجام آزمایش‌های تشخیصی پیچیده و پرهزینه‌تری هستیم.

 قابل رقابت کیفی و کمی با نمونه‌های وارداتی 

وی همچنین در مقایسه مانیتور ویربل سعادت با نمونه‌های خارجی آن از نظر قیمت و کیفیت نیز توضیح می‌دهد: قیمت نمونه دستگاه پایه ویربل سعادت با وای‌فای حدود 550 دلار است که در صورت داشتن شارژر، 650 دلار و با داشتن SPO2 حدود هزار دلار تمام می‌شود؛ درحالی‌که قیمت تمام‌شده محصولات خارجی مشابه چهار برابر این اعداد است. شالباف به طراحی و تکنولوژی مانیتور ویربل سعادت و قابلیت‌های مشابه آن با محصولات پیشرفته آمریکایی، اروپایی و ژاپنی و همچنین کسب گواهینامه CE اتحادیه اروپا اشاره می‌کند و می‌گوید: قیمت کم، خدمات پس از فروش سریع، کالیبراسیون دوره‌ای، اکسسوری در دسترس با قیمت مناسب از مزیت‌های این محصول تولید ایران به‌شمار می‌رود که آن را در جایگاه رقابتی با سایر محصولات مشابه خارجی قرار داده است.