به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، اردشیر سعدمحمدی در ادامه با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در طرح‌های توسعه مجتمع مس آذربایجان افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در مجتمع مس آذربایجان به‌زودی شاهد شکل‌گیری فعالیت‌های عملیاتی ذوب و پالایش خواهیم بود که با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا صورت می‌گیرد. با این تکنولوژی شاهد کمترین میزان آلودگی خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به نتایج اکتشافات صورت گرفته و افزایش میزان ذخایر معدن مس سونگون و ایجاد فاز ۳ تغلیظ، در کنار این امر با خاکبرداری اضافی به میزان ۳میلیون مترمکعب، در تلاش هستیم در صورت مثبت بودن نتایج ارزیابی فنی- اقتصادی، مشکل محدودیت فضای معدن مرتفع شود و شاهد احداث فاز ۴ تغلیظ نیز در مجتمع مس آذربایجان باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه با بیان اینکه  در حال حاضر ۲میلیارد و ۲۷۰میلیون یورو به‌علاوه ۲۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شرکت مس در حال انجام است، گفت:  این در حالی است که این سطح از سرمایه‌گذاری تنها با اندوخته‌های خود شرکت مس و بدون هیچ‌گونه وام یا داشتن بدهی در حال صورت گرفتن است و شرکت مس روی پای خود این مسیر را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه مس اولین عنصر استراتژیک اتحادیه اروپا برای سرمایه‌گذاری در دنیا است، افزود: ۳۵درصد خودروها در ۱۰ سال آینده تبدیل به خودروهای برقی خواهد شد؛ این در حالی است که میزان مصرف مس در خودروهای معمولی ۴ کیلوگرم و در خودروهای برقی بیش از ۸۹ کیلوگرم است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها جمعیت جهان تا ۱۷ سال آینده از ۷/ ۷ میلیارد نفر به ۳/ ۹ میلیارد نفر افزایش خواهد یافت؛ از آنجا که سرانه مصرف مس به ازای هر نفر ۲/ ۳ کیلوگرم است، با یک محاسبه به این نتیجه می‌رسیم که در ۱۵ سال آینده مصرف مس در جهان حدود ۵ الی ۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت؛ شرکت ملی صنایع مس ایران در تلاش است با برنامه‌ریزی و حضور در بازارهای جهانی، قسمتی از تقاضای جهانی را به خود اختصاص دهد و این تعریف هدفمند حضور جهانی است.