ماه گذشته، این شرکت غول کالاهای مصرفی بسته‌بندی‌شده در جهان برای مقابله با تخریب طبیعت، احیای آن و نگهداری از منابع برای نسل‌های آینده، اقدامات جدیدی در دستور کار خود قرارداد. این اهداف نه‌تنها بسیار بااهمیت هستند بلکه اندازه و ابعاد چالش‌های پیش روی این شرکت برای دستیابی به این اهداف نیز بسیار بزرگ و سخت هستند. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از پایگاه خبری فود نویگیتر، بر اساس پیش‌بینی سازمان جهانی هواشناسی ظرف پنج سال آینده میانگین دمای کره زمین بیش از ۵/ ۱ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت. این موضوع نه‌تنها نقض اهداف بلندمدت توافق آب و هوایی پاریس نیست بلکه تلنگر محکمی در موردنیاز به انجام اقدامات اساسی  درباره تهدیدات افزایش دما بر طبیعت است. نظام غذایی نیز قطعه مهمی از این پازل است. 

بنا بر تحلیلی که توسط جوزف پور و توماس نمسک در این زمینه انجام‌شده و در مجله ساینس نیز به چاپ رسیده است، 26 درصد از کل گازهای گلخانه‌ای که در جهان منتشر می‌شود متعلق به صنایع تولید غذا است و بیشترین سهم این انتشار نیز مربوط به بخش کشاورزی است. 31 درصد از انتشار آلودگی هم متعلق به بخش دامداری است.

اینگرام چنین توضیح داد: «امروزه حدود 2 میلیارد نفر از جمعیت کره زمین اضافه‌وزن دارند و تقریباً یک میلیارد نفر هر شب گرسنه سر بر بالین می‌گذارند، درحالی‌که یک‌سوم از موادغذایی تولیدشده از بین می‌رود یا دور ریخته می‌شود. تولید و مصرف مواد غذایی باعث اتمام منابع حیاتی کره‌زمین و تشدید بحران اقلیمی می‌شود. در همین حال، همه‌گیری کووید-19 اهمیت تجدیدپذیری و احیای زنجیره تامین غذایی را به ما خاطرنشان می‌کند. همه افراد در هرکجای دنیا باید به غذای خوب دسترسی داشته باشند، اما برای اینکه افراد سهم عادلانه خود را به دست آورند نیاز است که نظام جهانی غذایی تغییر کند.»

وی افزود شرکت یونیلیور در ابتدا قصد داشت تا سال 2030 میلادی انتشار آلایندگی‌های کربنی را از فرآیند عملیات و اثرات گازهای گلخانه‌ای را از زنجیره ارزش محصولات تولیدی خود حذف کند. اما شرکت به این نتیجه رسید که نیاز است در این زمینه اقدامات بیشتری انجام دهد و حذف انتشار این مقدار از آلایندگی‌ها کافی نیست.

این غول کالاهای مصرفی که مقر اصلی آن در لندن مستقر است در پاسخ به پرسش «اندازه و ابعاد ضرورت بحران آب‌وهوایی» اعلام کرد که تا سال 2039 میلادی انتشار آلایندگی در همه موارد از منابع اولیه تا مراکز فروش محصولات این شرکت به صفر خواهد رسید. 

اینگرام گفت: «ما هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا سال 2039 میلادی، 11 سال زودتر از زمان معین‌شده در توافق پاریس،  انتشار آلایندگی را به صفر برسانیم. ما بر این باوریم که انواع انتشار آلایندگی در مسیر زنجیره ارزش، دارای اهمیت هستند و باید مدنظر قرار داده شوند. نخستین مسوولیت در شرکت یونیلیور کنترل عملیات، مواد اولیه و عناصری است که خریداری می‌کنیم، زیرا که قادر هستیم نظارت کامل بر آنها داشته باشیم.»

وی افزود: «ما چند سالی است که در زمینه کاهش اثرات مخرب بر محیط‌زیست کار می‌کنیم و پیشرفت‌های خوبی هم داشته‌ایم. ازجمله این پیشرفت‌ها می‌توان به استفاده صددرصد از منابع تجدیدپذیر برق در سایت‌ها در سراسر جهان اشاره‌کرد، در حال حاضر آلایندگی کربنی در 25 سایت این شرکت صفر است و تا پایان سال جاری نیز تعداد این سایت‌ها افزایش خواهد یافت. هم‌اکنون 62 درصد از موادخام کشاورزی شرکت یونیلیور از منابع باثبات تامین می‌شود.»

شرکت یونیلیور که بیش از 90 سال قدمت دارد، دارای محصولات متنوعی شامل مواد غذایی، آب‌نبات، غلات صبحانه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، غذای کودک، نوشابه، بستنی، چای، قهوه، غذای حیوان خانگی، آب مظروف، آبمیوه، آدامس، پیتزا منجمد، آزمایش‌های بارداری، مواد تمیزکننده، محصولات زیبایی و مراقبت شخصی، محصولات بهداشتی، درمانی و دارویی. این شرکت، بزرگ‌ترین تولیدکننده صابون در نیز جهان هست و محصولات آن به حدود 190 کشور جهان عرضه می‌شود. شرکت یونیلیور مالک بیش از ۴۰۰ برند و نشان تجاری در زمینه مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، محصولات مراقبت‌های شخصی، شوینده‌ها و لوازم‌آرایشی بهداشتی است. از تولیدات مشهور شرکت یونیلیور می‌توان به محصولاتی، بانام‌های تجاری، از قبیل چای لیپتون و محصولات بهداشتی لوکس، داو، رکسونا، وازلین، سیگنال و کلوزآپ اشاره کرد. این شرکت هم‌اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده بستنی در جهان نیز شناخته می‌شود و بستنی مگنوم نیز از محصولات این شرکت به شمار می‌رود.