به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد»، اریک روندولات، رئیس اجرایی شرکت روشنایی سیگنیفای به سی‌ان‌بی‌سی گفت: سیگنیفای تا پایان سال‌جاری ۱۲ گونه محصول جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

وی گفت: «ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ظرفیت تولیدات خود را در دو فاز به ۸ برابر افزایش دهیم. فاز نخست در ماه سپتامبر به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم در ماه دسامبر. ما شرکت کوچکی خریداری کرده‌ایم که تخصص آن در زمینه ضدعفونی کردن هوای محیط‌های بسته است، چون ما خودمان این محصول را نداشته‌ایم.»

این شرکت که بزرگ‌ترین تولیدکننده چراغ در جهان است ماه گذشته اعلام کرده بود که جدیدترین تکنولوژی خود را با محققان دانشگاه بوستون به اشتراک گذاشته است و آنها دریافته‌اند که اگر ویروس کرونا در معرض نور ماورای بنفش قرار بگیرد به نابودی آن کمک خواهد شد.

شرکت سیگنیفای اعلام کرد که این دانشگاه مقادیر متفاوت از نور ماورای بنفش بر ویروس تابانده و مشخص شده مقدار ۵ میلی ژول بر سانتیمتر مربع قادر خواهد بود ۹۹ درصد از سارس-کووید-۲ (ویروسی که عامل کووید-۱۹ است) را ظرف ۶ ثانیه نابود کند. بر اساس نتایج این تحقیق دانشمندان دریافته‌اند که میزان ۲۲ میلی‌ژول بر سانتی متر مربع از این نور به کاهش ۹۹۹۹/ ۹۹ درصدی این ویروس ظرف ۲۵ ثانیه منجر خواهد شد.

این فناوری ضدعفونی کردن سطوح اداره‌‌ها، مدارس و سرویس‌‌های بهداشتی را هدف قرار داده است. سیگنیفای اعلام کرده قصد دارد چراغ‌های ماورای بنفش خود را در دسترس سایر شرکت‌های تولید چراغ قرار دهد.

ماه پیش روندولات در بیانیه‌ای گفت: «با توجه به پتانسیل‌های این فناوری در کمک‌رسانی به مبارزه علیه ویروس کرونا، شرکت سیگنیفای این تکنولوژی را برای خود به صورت انحصاری نگه نمی‌دارد و آن را در دسترس دیگر شرکت‌های تولید چراغ نیز قرار خواهد داد.»

جمعه گذشته گزارش وضعیت شرکت سیگنیفای از نتایج بهتر از انتظار فعالیت‌های این شرکت در فصل دوم حکایت داشت. بر این اساس سود خالص سیگنیفای در این فصل با افزایش ۶۲ درصدی به ۸۱میلیون یورو (معادل ۹۴ میلیون دلار) بالغ شد. این شرکت که در سال ۲۰۱۶ از شرکت فیلیپس جدا شد، اعلام کرده بود که فروشش با کاهش ۶/ ۰درصدی به ۴۷/ ۱ میلیارد یورو سقوط کرده است.