ملی مس در تولید از برنامه‌ها پیشی گرفت

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، وی همچنین اضافه کرد: مجتمع مس سرچشمه با ۵۵ هزار و ۳۳۷ تن کاتد پالایشگاهی و ۲۰۶۵ تن کاتد لیچینگ تا پایان تیرماه ۹۹ نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده بیش از دو درصد افزایش تولید داشته است. همچنین در مجتمع مس شهربابک تولید کاتد پالایشگاهی مس خاتون‌آباد با ۳۱ هزار و ۸۲۲ تن،  ۱۴ درصد رشد نسبت به برنامه و تولید کاتد لیچینگ مس میدوک نیز با ۱۸۵۵ تن شش درصد رشد نسبت به برنامه داشته است.

سعد محمدی افزود: در تیرماه مجموع تولید کاتد کل شرکت ۲۲ هزار و ۷۱ تن بوده که رشد ۱۲درصدی نسبت به برنامه داشته و ۲۹ هزار و ۶۵۲ تن آند نیز تولید شده که ۱۴ درصد بالاتر از برنامه است.

وی با اشاره به اینکه تولید مس محتوای معدنی شاخص تولیدات مس در دنیا محسوب می‌شود، افزود: شرکت مس با تولید ۹۸ هزار و ۱۳۵ تن مس محتوای معدنی تا پایان تیرماه، توانست یک درصد از برنامه تولید مس محتوای تعیین شده برای این ۴ماه (۹۷ هزار و ۴۶۷ تن مس محتوای معدنی) به‌رغم کاهش عیار سولفور  استخراجی معادن به ۶۱۱/ ۰ درصد در جهت صیانت از معادن، پیشی بگیرد که خود عملکرد قابل‌تقدیری است و از زحمات کلیه همکاران و کارکنان زحمتکش قدردانی به عمل می‌آید.

سعدمحمدی همچنین به میزان استخراج شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: امسال شرکت مس با استخراج ۵۶ میلیون و ۶۰۷ هزار تن ماده معدنی توانسته است یک درصد از برنامه استخراج پیش‌بینی‌شده تا پایان تیرماه جلوتر باشد.

مدیرعامل شرکت مس اظهارکرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه در مجموع ۴۰۳ هزار و ۹۹۵ تن کنسانتره مس تولید شده است که رشد دو درصدی نسبت به برنامه داشته است. همچنین با تولید ۲۵۹۳ تن کنسانتره مولیبدن رشد چهار درصدی تولید کنسانتره مولیبدن نسبت به برنامه اتفاق افتاده است.