عباس ابریشمی با بیان اینکه اتحادیه کشوری آسانسور و پله‌برقی ایران آبان سال ۹۷ تشکیل شد و به‌صورت سراسری وظیفه ساماندهی نزدیک به ۷۵۰ هزار دستگاه آسانسور در حال کار در کشور را دارد ، تأکید کرد: کارت صلاحیت فردی بر اساس تبصره یک ماده ۱۷ قانون نظام صنفی باید دریافت شود و افراد در کنار دارا بودن دانش فنی لازم، صلاحیتشان از سوی پلیس تایید شود تا حوادثی را شاهد نباشیم. رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله‌برقی و خدمات وابسته، ابراز امیدواری کرد: به دنبال آن هستیم که ایمنی آسانسورها به ۱۰۰ درصد برسد تا در منطقه، آسانسور ایران حرف اول را بزند. رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله‌برقی و خدمات وابسته افزود: در کشور توان اجرایی تولید و راه‌اندازی سالانه ۸۰ هزار دستگاه آسانسور وجود دارد اما به دلیل رکود صنعت ساختمان و بیکاری واحدها، حدود ۲۵ هزار دستگاه در سال تولید داریم. ابریشمی تعداد دفاتر اتحادیه در استان‌ها را ۱۰ دفتر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در کشور ۱۰ دفتر فعال اتحادیه کشوری آسانسور وجود دارد و در نظر دارد در همه استان‌ها با همکاری اتاق‌های اصناف حضوری فعال داشته باشیم و در حال حاضر در استان‌هایی که اتحادیه دفتر ندارد نیز زیر نظر دفتر تهران فعالیت می‌کنند.

به گفته وی طی سال‌های اخیر براثر نظارت‌های دقیق حوادث مرتبط با آسانسور به‌شدت کاهش‌یافته است تاکید کرد: برخلاف اظهارنظرها مبنی بر اینکه ۹۰ درصد آسانسورهای کشور فاقد استاندارد هستند، باید گفت این آسانسورها «گواهی استاندارد» ندارند و خوشبختانه با توجه به آگاهی مردم و همچنین انجام دادن کلیه اقدامات استانداردی نرخ حوادث آسانسور کاهش‌یافته و در حال حاضر استانداردهایی که در خصوص آسانسور در کشور رعایت می‌شود جزو استانداردهای روز اروپا است که دائم به‌روز می‌شود ؛ اگر حادثه‌ای در این صنعت رخ دهد در خصوص کارگاه‌های ساختمان‌سازی و حاصل بی‌احتیاطی است.  وی تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون اتحادیه کشوری آسانسور با همکاری سازمان تعزیرات سه گشت مشترک با حضور باز‌رسان سازمان صنعت و معدن استان در تهران انجام داده و این برنامه در شهرستان‌ها نیز با حضور سازمان‌های مربوطه انجام‌شده است. در همین راستا برای ایجاد شرایط سهل‌تر برای تولیدکنندگان پیشنهاد وضع تعرفه یا محدودیت در واردات پکیج کامل آسانسور و قطعاتی که در کشور تولید می‌شود را داده‌ایم.

به گفته وی، مشکل آن است که نمی‌توان مردم را برای دریافت همه‌ساله گواهی استاندارد مجبور کرد، اما این به معنی عدم استاندارد آسانسورها نیست. رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله‌برقی و خدمات وابسته درعین‌حال یادآور شد: بالابرها استانداردهای خاص خود رادارند که در ایران چندان به آن پرداخته نشده است و به همین دلیل شاهد حوادث در این بخش هستیم. ابریشمی در ادامه به خریداران آسانسور توصیه کرد: حدود ۹۰درصد موتور گیربکس‌های آسانسور کمتر از ۸ توقف که در بازار موجود هستند تولید داخل است و درصورتی‌ که به‌عنوان محصول وارداتی به فروش می‌رسند نیاز به تعیین اصالت دارند که در همین راستا می‌توانند برای تعیین اصالت کالا به اتحادیه مراجعه کنند.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها و سخت شدن شرایط واردات و افزایش نرخ ارز، سرمایه‌گذاری در این صنعت برای تولید داخل افزایش ‌یافته در همین راستا ظرف یک ماه آتی کارخانه تولید موتورهای گیرلس و گیربکس با ظرفیت ۵هزار و ۴۰۰دستگاه در سال به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۴ هزار دستگاه آن مربوط به موتور گیربکس و ۱۴۰۰ دستگاه نیز موتور گیرلس است. به گفته وی تمامی موارد باعث شده با توجه به رشد لحظه‌ای قیمت ارز و واردات بخشی از آسانسور به کشور اتحادیه کشوری آسانسور و پله‌برقی ایران مجموعه اقداماتی را برای تعادل بازار آن انجام داده است تا هم تولیدکنندگان بتوانند در شرایط سهل‌تری اقدام به تولید کنند و هم مصرف‌کنندگان بتوانند باقیمت مناسب‌تری تامین نیاز کنند.

به گفته عباس ابریشمی، رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله‌برقی ایران گشت‌هایی که با همکاری تعزیرات انجام ‌شده به‌منظور جلوگیری از گران‌فروشی و تایید اصالت کالاها است. وی همچنین از محدودیت در واردات آسانسورهایی با سرعت کمتر از ۳ متر بر ثانیه خبر داد و گفت: واردات این نوع آسانسورها به دلیل تولید داخل با حمایت از تولیدکننده ایرانی محدود شده است. ابریشمی همچنین سرمایه‌گذاران را دعوت به سرمایه‌گذاری در صنعت ریل آسانسور کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در ریل آسانسور با توجه به نیاز داخل و ظرفیت خالی موجود، امری پربازده و زودبازده است و با توجه به اینکه در کشورهای همسایه نیز این خلأ وجود دارد پتانسیل صادراتی نیز دارد و به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنیم در ملاحظاتشان بازار منطقه را نیز لحاظ کنند.

وی در ادامه بار دیگر تصریح کرد: مجموع آسانسورهای در حال بهره‌برداری کشور نزدیک به ۷۵۰ هزار دستگاه تخمین زده می‌شود که روزانه ۲۵۰ میلیون نفر سفر با آنها انجام‌شده و تقاضای فروش و نصب آسانسور نیز حدود ۴۰ هزار دستگاه در سال است. وی ادامه داد: اکنون ۱۰هزار دستگاه پله‌برقی در کشور با میانگین ۱۲ میلیون نفر سفر در روز مشغول سرویس‌دهی است و تقاضای فروش و نصب آنها ۱۵۰۰ دستگاه در سال است. وی درنهایت با بیان اینکه معتقدیم ارزش‌افزوده ریل بسیار بیشتر از تولید سایر مقاطع فولادی است، افزود: برای جذب سرمایه‌گذاران اتحادیه کشوری آسانسور حاضر است خدمات مشاوره‌ای ارائه داده و در خصوص مراحل صدور مجوز سرمایه‌گذار را یاری دهد.