علی امام با اعلام این مطلب گفت: از مجموع ۱۵۲ میلیارد تومان منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت (سهم متروی تهران از سوی وزارت نفت براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و رقابت‌پذیری و ارتقای نظام مالی کشور)، ۵۰ میلیارد تومان در بخش زیرساخت و ۱۰۲ میلیارد تومان در بخش بهره‌برداری متروی تهران و حومه به کار گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه این قانون در سال 1394 تصویب و از سال ۱۳۹۶ اجرایی شد، عنوان کرد: در این سال، تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، اتحادیه قطارهای شهری و متروی تهران منعقد شد که بر اساس آن از ابتدای سال 9۶ به ازای هر میزان افزایش مسافر که با ورود ناوگان جدید در مترو ایجاد می‌شود، 8/ 9 دهم سنت صرفه‌جویی سوخت حاصل می‌شود و این مبلغ باید به مدت 10 سال برای توسعه حمل‌ونقل ریلی هزینه شود.

مدیرعامل مترو با اشاره به اینکه ۱۵۲ میلیاردتومان بخشی از مطالباتی است که بر اساس این قانون باید به توسعه حمل‌‌ونقل ریلی در تهران اختصاص یابد، عنوان کرد: از مجموع 152 میلیارد تومان، ۵۰میلیارد تومان به بخش زیرساخت اختصاص می‌یابد. شرکت مترو در نظر دارد این بودجه را در ساخت و تکمیل پارکینگ اکباتان که درمجموع به ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، هزینه کند. امام با بیان اینکه با ورود ناوگان جدید به متروی تهران، بدون شک توسعه و تکمیل پارکینگ‌ها و پایانه‌ها ضروری است، اظهار کرد: با انجام این اقدام ضمن تامین فضا برای پارک قطارهای جدید، یک محل مناسب نیز برای تعمیر و نگهداری قطارها فراهم می‌شود.