مهیارمحمدی، مدیر بازاریابی فلایتیو در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» درباره جزئیات ریبرندینگ این شرکت در شرایط اقتصادی فعلی گفت: ریبرندینگ یکی از برنامه‌هایی بود که پیش از شیوع کرونا در ماه‌های گذشته، برنامه‌ریزی‌ها و تحقیقات لازم برای آن انجام شده بود و قصد انجام آن را داشتیم. آنچه ما را بر آن داشت تا ضرورت ایجاد تغییرات در برند فلایتیو را احساس کنیم، نیازهای مشتریان جدید و آینده صنعت گردشگری بود.

وی افزود: طبیعتا با تغییراتی که در برند پیشین فلایتیو ایجاد کردیم، قصد داریم طیف جدیدی از خدمات سفر و خدمات جانبی گردشگری را به مخاطبان ارائه دهیم. بخشی از ضرورت ایجاد شده برای چنین امری، ناشی از نقش اینترنت در صنعت گردشگری و ایجاد انتظارات متفاوت در نسل‌های جدید مخاطبان صنعت گردشگری است. طبق بررسی‌هایی که درباره آینده صنعت گردشگری داشتیم و آنچه آرمان‌های فلایتیو ایجاب می‌کرد، به این نتیجه رسیدیم که خدمات گردشگری نباید صرفا شامل خدمات روتین، مشخص و غیرقابل تغییری باشند که با نیازهای واقعی مخاطبان تطابق نداشته باشد؛ بلکه ارائه خدمات باید به سمتی رود که فرد در تهیه خدمات سفر نقش فعال‌تری داشته و بتواند بر برنامه‌ریزی برای خدمات دریافتی در سفر کنترل داشته باشد. به عبارتی، باید از نگرش محصول‌محور در ارائه خدمات گردشگری به نگرش مشتری‌محور تغییر رویه داد و خدمات را شخصی‌سازی کرد.

محمدی تصریح کرد: از آنجا که ارزش‌های پیشین، پاسخگوی نیاز مشتریان جدید نبود و برای حفظ رضایت مشتریان پیشین، باید در ارائه خدمات نوین پیشگام بود، تصمیم گرفتیم با ایجاد تغییراتی در برند، سبک ارائه خدمات گردشگری خود را متحول کنیم. تفاوت دیدگاه‌های نسل جدید مخاطبان صنعت گردشگری با نسل پیشین، نوع برقراری ارتباط و رسانه‌های مورد استفاده آنها، تغییرات زیرساختی را ایجاب می‌کرد. 

مدیر بازاریابی فلایتیو با اشاره به تمرکز برند جدید بر مفاهیم به جای محصولات گفت: رنگ‌های جدید هویت بصری فلایتیو، از رنگ‌های آسمان در زمان طلوع و غروب خورشید الهام گرفته شده‌اند. در طراحی‌ها، رنگ‌ها، هویت بصری و سرویس‌های برند جدید بر مفاهیمی‌مانند هیجان، گردش، تنوع اشاره شده، درحالی که لوگوی سابق فلایتیو بر محصول اشاره داشت. چهار ارزش محوری جدیدی که برای فلایتیو تعریف شده است عبارتند از: مدرن، هیجان انگیز، با وقار و برتر. این ارزش‌ها به این دلیل انتخاب شده‌اند که قصد داریم چنین ارزش‌هایی را در تمامی‌ مراحل ارائه خدمات و تعامل با مشتریان حفظ کنیم. نمود این تغییر به وضوح در وب‌سایت جدید فلایتیو دیده می‌شود که چگونه با ارزش نهادن به نیاز مخاطب، به ارائه خدمات می‌پردازد. محمدی گفت: درباره خدمات آتی فلایتیو نمی‌توانیم جزئیات بیشتری ارائه دهیم، اما بدون شک شالوده این خدمات، تمرکز بر نیازهای اختصاصی مشتریان در دریافت خدمات سفر خواهد بود.

محمدی با اشاره به تغییرات ساختاری وب‌سایت در کنار تغییرات ظاهری آن تاکید کرد: سعی کرده‌ایم در طراحی جدید وب‌سایت، علاوه بر تغییرات ظاهری، بهبود قابل توجهی در رابط کاربری و تجربه کاربری ایجاد کنیم. تکنولوژی‌های جدید به کار گرفته شده در وب‌سایت جدید فلایتیو، در مقایسه با رقبا بسیار به روزتر، سریع‌تر و بهینه‌تر شده است.

مدیر بازاریابی فلایتیو در پاسخ به وضعیت درآمدی این مجموعه طی ماه‌های اخیر و همه‌گیری ویروس‌کرونا گفت: در ابتدای شیوع این بیماری، تقاضا برای خدمات گردشگری افت قابل توجهی پیدا کرد به طوری که میزان فروش شرکت کاهشی 80درصدی نسبت به حالت عادی داشت. اکنون پس از گذشت چند ماه از این همه‌گیری، توانسته‌ایم بخشی از فروش سابق را بازیابی کنیم و میزان فروش را به 40درصد فروش عادی شرکت برسانیم. 

وی با تاکید بر اینکه در اوایل شیوع ویروس کرونا، پیش‌بینی‌های لازم و برنامه‌ریزی برای تغییر استراتژی شرکت انجام شده بود ادامه داد: توانستیم با واکنش به موقع، از اختلال در فعالیت شرکت جلوگیری کنیم و با دورکاری نیروها و مدیریت هزینه‌ها، هیچ تعدیل نیرویی انجام ندادیم. پیش‌بینی می‌شود تا دوسال آینده وضعیت گردشگری به حالت عادی برنگردد و این بحران گریبان‌گیر این صنعت بماند؛ در نتیجه برای گام‌های بعدی نیز برنامه‌ریزی کرده و آمادگی لازم را داریم.

محمدی با اشاره به تاثیرات ویروس کرونا بر الگوی سفر مردم خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در مدت پیش رو، به مرور تقاضا برای سفرهای داخلی بازگردد و سفرهای خارجی تفریحی جای خود را به سفرهای داخلی دهند. وی در ادامه با اشاره به طرح «گردشگری امن» که در بسیاری از کشورها از جمله ایران، برای حفظ بخشی از سفرها در حال اجراست، افزود: در فلایتیو سعی کردیم اطلاع‌رسانی‌های لازم را برای به حداقل رساندن ریسک سفر پلت‌فرم‌های مختلف شرکت انجام دهیم. از افراد خواسته شده تا حتی‌الامکان از سفرهای غیرضرور خودداری کنند و در صورتی که ضرورتی برای سفر وجود دارد، طی آموزش پروتکل‌های بهداشتی، نسبت به خدمات بهداشتی موردنیاز طی این دوران اعم از روتین‌های ضدعفونی، آزمایش‌های PCR و ... در هرکدام از اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل مورداستفاده آگاهی پیدا کنند.