سید پرویز فتاح در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا و همچنین تورم، شرایط برای بسیاری از خانواده‌ها سخت شده و اقشار ضعیف فشار مضاعفی را متحمل شده‌اند، بنیاد مستضعفان سعی کرده تا با اقدامات حمایتی متنوع خود، از این فشار اقتصادی بر خانواده‌ها بکاهد.

وی با اعلام خبر تامین 10 هزار سری جهیزیه از سوی بنیاد مستضعفان ادامه داد: بر اساس اعلام کمیته امداد و بهزیستی کشور، در حال حاضر حدود 8700 دختر یتیم تحت پوشش این دو نهاد حمایتی، در آستانه ازدواج قرار دارند و نیازمند جهیزیه برای آغاز زندگی مشترک خود هستند که بنیاد مستضعفان تامین جهیزیه این عزیزان را بر عهده گرفت.

فتاح اضافه کرد: علاوه بر این رقم، بنیاد مستضعفان حدود 1300 سری جهیزیه را برای سایر اقشار فاقد پوشش حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در مناطق محروم هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد در نظر گرفته که توسط خیریه‌ها و مساجد در مناطق مختلف کشور به این عزیزان اهدا خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه هر سری جهیزیه شامل 16 قلم کالای ایرانی است گفت: با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان این اقلام را از کارخانه‌های تولیدکننده خریداری کرده، هزینه هر سری جهیزیه، 15میلیون تومان بوده که بسیار پایین‌تر از هزینه تهیه آن در بازار آزاد است. با توجه به مشارکت کمیته امداد در تعدادی از این جهیزیه‌ها، بنیاد مستضعفان مبلغ 110 میلیارد تومان را برای تامین این 10 هزار جهیزیه اختصاص داده است.